۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۱۷۵۶۶
شورای ائمه جماعت کانادا:

اقدامات داعش نقطه مخالف آموزه‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ شورای ائمه جماعت کانادا با صدور بیانیه‌ای از مسلمانان خواست با محکوم کردن این فرقه منحرف، بر فاصله داشتن اسلام از این افراد خطرناک و ایدئولوژی نفرت‌انگیزشان تاکید کنند.
شوراي امامان جماعت کانادا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای ائمه جماعت کانادا در بیانیه‌ای که دیروز منتشر شد افراط‌گری وحشیانه گروه تروریستی داعش را محکوم کرده و بر متعهد بودن مسلمانان کانادا به حفظ آرامش و امنیت این کشور تأکید کرد.


در این بیانیه آمده است: داعش تاکنون وحشیانه‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین جنایات بشری را مرتکب شده است. کشتار مردم بی‌گناه، دزدی، غارت، آدم‌ربایی، به بردگی کشیدن زنان و کودکان مسلمان و غیرمسلمان و انواع قساوت‌ها علیه اقلیت‌های دینی از جمله جنایات این گروه است.


شورای ائمه کانادا در این بیانیه نوشت: آن‌ها ادعا می‌کنند که «خلافت اسلامی» برقرار کرده‌اند اما آنچه انجام می‌دهند، نقطه مقابل چیزی است که اسلام مردم را به آن دعوت می‌کند.


در ادامه آمده است: گروه داعش از زمان پیدایش خود چیزی جز خرابی و فساد ایجاد نکرده‌ و آموزه‌ها و اصول اساسی اسلام مانند قداست زندگی و اهمیت رفتار مبتنی بر احترام را نقض کرده‌ است.


این بیانیه می‌افزاید: این گروه تروریستی با ایجاد ارعاب در جوامع دینی عراق و سوریه، مساجد و مقبره‌های علما و رهبران مسلمان را تخریب کرده‌ و هرکس را که با آنان مخالفت کند، می‌کشد.


در این بیانیه تصریح شده است: اعضای این گروه با حمله به اقلیت‌های غیرمسلمان عراق و سوریه که قرن‌هاست با صلح و آرامش در کنار مسلمانان زندگی می‌کنند، به روشنی ماهیت گمراه خود و عدم تبعیتشان از آموزه‌های پیامبر(ص) در حمایت از حقوق مردم دیگر ادیان را نشان دادند.


شورای امامان جماعت کانادا در پایان نوشت: ما تأکید می‌کنیم که جوامع اسلامی کانادا با صلح و احترام در کنار پیروان دیگر ادیان زندگی می‌کنند و حمایت از همزیستی مسالمت‌آمیز و مقابله با خشونت و نفرت و تبعیض را جزو وظایف خود می‌دانند./982/د101/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات