۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۱۷۸۰۶
حجت الاسلام باقری‌بنابی:

حمایت از بخش تولید زمینه اشتغال زایی را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که نیاز ضروری اقتصاد کشور است، رویکرد جهادی در زمینه اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌های غرب است.
حجت‌الاسلام محمدرضا باقري بنابي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام محمدرضا باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت، به تحلیل و بررسی عملکرد دولت یازدهم در طول یک سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در نقد عملکرد دولت در کنار نقاط منفی، باید نکات مثبت را نیز بیان کرد، تا نقدی منصفانه صورت گیرد.


وی با بیان این‌که تعامل دولت با مجلس در طول یک سال گذشته در بهترین شرایط خود بوده است، خاطرنشان کرد: تأثیر روی کار آمدن دولت یازدهم در بازار کاملا مشهود بوده است، باید پذیرفت دولت کنونی در یک سال گذشته با اعمال سیاست های مناسب توانسته رشد فزاینده تورم را مهار کند.


نماینده مردم بناب در مجلس ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز را از اقدامات تاثیرگذار اقتصادی دولت یازدهم عنوان کرد و تصریح کرد: با این حال متأسفانه عملکرد دولت در زمینه خروج از رکود اقتصادی مطلوب نبوده است، هنوز شرایط مناسب برای حمایت عملی از بخش تولید فراهم نشده است.


وی با بیان این‌که حمایت از بخش تولید و صنعت زمینه اشتغال زایی و مهار تورم را فراهم می کند، افزود: آنچه که نیاز ضروری اقتصاد کشور است، رویکرد جهادی در زمینه اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌های غرب است، البته دولت باید در زمینه کاهش هزینه‌های جاری برای افزایش بودجه عمرانی کشور چاره‌اندیشی کند.


حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه طرح تحول در نظام سلامت کشور را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند دولت دانست و یادآور شد: اجرای این طرح بسیاری از هزینه های درمانی را کاهش داده که موجب جلب رضایت مردم به ویژه بیماران شده است، انتظار داریم این طرح به صورت مقطعی اجرایی نشود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد دولت در زمین
ه‌های فرهنگی، از عدم اختصاص بودجه قرآنی برای ادارات در سال 93 انتقاد کرد و اظهار داشت: کمرنگ شدن فعالیت های قرآنی در ادارات ناخودآگاه موجب سلب اعتماد مردم نسبت به دستگاه های اجرایی می شود.


نماینده مردم بناب در مجلس اهمیت توجه دستگاه های دولتی به امور فرهنگی و قرآنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: وجدان کاری مسؤولان در گرو میزان آشنایی آنان با مفاهیم و ارزش‌های قرآنی و اسلامی است، امروز نیازمند افزایش تقوای اجتماعی در میان کارمندان دولت هستیم.


وی در پایان با اشاره به این‌که هنوز برخی از انتظارات رهبری، مردم و کارشناسان دینی در عرصه فرهنگی محقق نشده است، افزود: از دولت یازدهم انتظار داریم دغدغه فرهنگی متدینین جامعه را مورد توجه جدی قرار دهد، تا مبادا به گفته رهبری، به بهانه اعتدال جریان‌های مؤمن کنار گذاشته شوند./935/ت301/ب

ارسال نظرات