۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۱۸۳۹۳
با حضور در یک نشست خبری مشترک در نجف؛

«حکیم»:تلاشهای «العبادی» برای تشکیل دولت را تایید می‌کنیم/«صدر»: «سرایا السلام» برای همکاری با ارتش در مناطق مختلف مستقر است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق صبح امروز به دیدار رهبر جریان صدر در نجف اشرف رفت و پس از دیدار در یک کنفرانس خبری مشترک با او شرکت کرد.
مقتدا صدر و عمار حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، صبح امروز با «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر در منزلش در استان نجف دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

بر اساس این گزارش، حکیم و صدر در این دیدار اوضاع سیاسی و امنیتی در کشور و تلاش‌های موجود برای تشکیل دولت جدید طی مدت زمان قانونی را بررسی کردند.

 

گروه‌های سیاسی عراق در حال گفت‌وگو و رایزنی برای تشکیل دولت جدید هستند. «حیدر العبادی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه دوشنبه گذشته رایزنی با گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت را ثبت ارزیابی کرد.

 

پس از این دیدار حکیم و صدر در یک نشست خبری شرکت کردند.

 

کنفرانس خبری مشترک حکیم و صدر

 

حکیم گفت که تجزیه کشور بر اساس طائفه‌گری امری مردود است.

 

وی افزود: ما تلاش‌های «حیدر العبادی» برای تشکیل دولت را تایید می‌کنیم و امیدواریم که این دولت بتواند با چالشهای عراق مقابله کند. ما همچنین اقدامات ارتش برای مقابله با تروریسم را تایید می‌کنیم.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: ما در حال حاضر بر روی یک برنامه فراگیر دولتی پیش از تقسیم پستهای وزارتی متمرکز هستیم.

 

صدر نیز بر ضرورت حمایت از دولت جدید و تحقق مشارکت میان تمام طرف‌های عراقی تاکید کرد و گفت: برای مقابله با تروریسم باید با ارتش عراق همکاری کنیم.

 

رهبر جریان صدر توضیح داد: ما از دولت جدید حمایت خواهیم کرد تا بحران‌های سیاسی و امنیتی از طریق گفت‌وگوی برادرانه به پایان برسد تا مشارکت حقیقی در دولت محقق شود.

 

وی افزود: میان طرف‌های رسمی و غیر رسمی دولت همکاری‌های در جریان است تا محاصره «آمرلی» به پایان رسد و مناطق مختلف ازاد شوند و رنج اقلیت‌ها و خصومتها علیه مسلمانان و غیر مسالمانان در عراق به پایان رسد. گروه «سرایا السلام» نیز اکنون برای عراق و حمایت از ارتش عراق در سامرا، جرف الصخر و چند منطقه دیگر عراق مستقر هستند./980/ب102/د

ارسال نظرات