۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۱۸۹۴۵
نویسنده کتاب «دُرّ عصمت» عنوان کرد؛

ذی القعده؛ ماه رویش گل های موسی بن جفعر

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب«دُرّ عصمت» با بیان این‏که حضرت فاطمه معصومه(س) بر اساس مقامات معنوی، توفیقاتی از سوی خداوند به ایشان شد که از جمله آنها مقام عصمت است، گفت: البته باید بدانیم که عصمت دارای مراتبی است که عالی ترین آنها در نزد اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام عبدي نويسنده

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام عبدی، نویسنده کتاب«دُرّ عصمت»، در همایش بین المللی سفیران کریمه، در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم، با اشاره به میلاد چند تن از اهل بیت(ع) در ماه ذی القعده، گفت: ماه ذی القعده، ماه رویش گل های بوستان باغ موسوی است.

 

این مؤلف حوزوی، ماه ذی‏القعده را ماه طراوت خاندان امام موسی کاظم(ع) معرفی کرد و ابراز داشت: در این ماه، سالروز میلاد حضرت امام رضا، فاطمه معصومه و احمد‏بن‏موسی علیهم السلام قرار داده شده است.

 

وی، درباره تاریخ ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، گفت: ائمه معصومین(ع) در برخی قرون و اعصار دارای محدودیت های خاصی بودند، از این رو برخی وقایع تاریخی از جمله ولادت فرزندان اهل بیت(ع) به صورت کامل در اختیار ما قرار نگرفته است.

 

حجت‏الاسلام عبدی، ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) را از جمله این دوران‏ها معرفی کرد و ابراز داشت: درباره ولادت این بانو، سه تاریخ به عنوان روز میلاد ایشان بیان شده است که سفیران کریمه اهل بیت(ع) می‏توانند در این عرصه پژوهش نمایند.

 

وی با بیان این‏که حضرت فاطمه معصومه(س) بر اساس مقامات معنوی، توفیقاتی از سوی خداوند به ایشان شد که از جمله آنها مقام عصمت است، گفت: البته باید بدانیم که عصمت دارای مراتبی است که عالی ترین آنها در نزد اهل بیت(ع) است.

 

نویسنده کتاب «دُرّ عصمت» به جایگاه رفیع حضرت معصومه(س) در نزد اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) که تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع)است، دارای مقامی از مقامات عصمت است.

 

وی با اشاره به فرازهایی از زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: در این زیارت نامه امام رضا(ع) این بانو را دارای مقام شفاعت معرفی می کند و مقام ایشان را از علو درجات قلمداد می‏کند.

 

حجت‏الاسلام عبدی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که در حریم حرم چه مقامی هستیم چرا که حضرت معصومه(س) بانویی است که دارای مقام شفاعت و در پیشگاه حضرت حق دارای مقام منزلت است./922/پ202/س

ارسال نظرات