۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۱۹۳۵۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

هنر مهم ترین ابزار ترویج فرهنگ دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که ترویج فرهنگ اصیل دینی در جامعه ضروری است، گفت: فرهنگ دینی مهم ترین نیاز جامعه است.
فرهنگ رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حمیدرضا حنان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، پیش از ظهر امروز، در آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی در خرم آباد، گفت: نماهنگ رضوی هنرنمایی فرهنگی برای ترویج فرهنگ رضوی است.

وی با اشاره به وجود چالش هایی در حوزه فرهنگ در جامعه، گفت: ترویج و تبیین فرهنگ دینی مهم ترین نیاز جامعه امروز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان داشت: فرهنگ دینی اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ رضوی می تواند جامعه را از این چالش ها نجات دهد.

حجت الاسلام حنان با بیان این که نیازهای فرهنگی باید از فرهنگ اهل بیت(ع) استخراج و ترویج یابند، خاطرنشان کرد: هنرمندان با ابزار خویش باید به در این زمینه تلاش کنند.

وی در ادامه هنر را مهم ترین ابزار برای ترویج فرهنگ دینی دانست و گفت: با زبان و ابزار هنر هنرمندان می توانیم فرهنگ دینی و فرهنگ رضوی را برای مردم تبلیغ کنیم.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان در ادامه تصریح کرد: هنرمندان باید توجه داشته باشند با ورود به این بخش، نیازهای فرهنگی را با ابزار و زبان هنر از فرهنگ اهل بیت(ع) استخراج کنند.

حجت الاسلام حنان با اشاره به چالش برخی افراد برای ایجاد شکاف بین فرهنگ دینی و فرهنگ ملی در جامعه امروز، عنوان داشت: هنرمندان متعد وظیفه دارند با فعالیت در این عرصه، جلوی چالش ها را بگیرند.

وی در ادامه بیان داشت: هنرمندان باید تلاش کنند در ترویج فرهنگ دینی در جامعه بتوانند ویژگی های اهل بیت(ع) و سیره عملی آنها را گسترش دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این که در طول تاریخ فرهنگ ملی و فرهنگ دینی ما را به تکامل و تعامل با هم داشته است، افزود: انتظار می رود هنرمندان در عرصه ایدئولوژی دینی انقلاب و سرمایه ولایت فقیه حرکت کنند.

حجت الاسلام حنان با اشاره به این که انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با محوریت تفکر اعتدال شکل گرفت، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم فرهنگ دینی ماندگار باشد، باید نوع نگاه ما به فرهنگ دینی بر محور اعتدال باشد./9451/پ202/ب2

ارسال نظرات