۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۱۹۶۷۸

400 مبلغ فرهنگ زکات در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی از فعالیت 400 روحانی و مبلغ و 3313 عامل زکات آموزش دیده در سطح استان خبر داد.
زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری حوزه های علمیه استان در ترویج فرهنگ زکات اظهار داشت: 400 مبلغ و 3313 عامل زکات آموزش دیده در سطح استان فعالیت دارند که به امر ترویج زکات می پردازند.


مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان این‌که ظرفیت استان در امر زکات بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: مبلغان حوزوی مروج فرهنگ زکات با حضور در جمع روستائیان و عموم مردم نسبت به انجام این فریضه الهی که در قرآن نیز بر آن تأکید شده است، سفارش دارند.


دشتی از رشد 568 درصدی میزان زکات جمع آوری شده در طی 5 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در 5 ماهه سال جاری بیش از 147 میلیارد و 490 میلیون ریال زکات در استان جمع آوری شده است که نسبت به سال گذشته 568 درصد رشد نشان می دهد.


وی با اشاره به این‌که این میزان افزایش در حالی صورت گرفته که در 5 ماهه سال گذشته 21 میلیارد و 67 میلیون ریال زکات جمع آوری شده بود، افزود: زکات جمع آوری شده صرف امور عام المنفعه و مساعدت به محرومان می شودف انتظار داریم مردم نوع دوست استان همیشه در انجام کارهای خیر پیشگام باشند.


مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مسؤولیت احداث مساجد مناطق زلزله زده ارسباران به کمیته امداد استان سپرده شده است، اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای که با بنیاد خیریه برکت در شهریور ماه سال گذشته منعقد شد، مسؤولیت احداث این مساجد به کمیته امداد سپرده شد.


دشتی ادامه داد: همزمان با هفته دولت و با مشارکت بنیاد برکت، شرکت مخابرات و کمیته امداد استان 12 باب مسجد در مناطق زلزله زده ارسباران افتتاح شد که زیر بنای کلی این مسجد هفت هزار و 292 متر مربع بوده است. این مساجد از محل کمک های اهدایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و اعتبارات زکات کمیته امداد استان احداث شدند.


وی با اشاره به تعداد مساجد احداث شده در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان گفت: از این تعداد شش باب مسجد در شهرستان هریس، دو  باب مسجد در ورزقان و چهار باب مسجد در شهرستان اهر است که نزدیک به 30 میلیارد ریال برای ساخت این مساجد توسط بنیاد برکت هزینه شده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات