۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۲۰۱۷۷
برای مقابله با شکنجه زندانیان بحرینی؛

درخواست بحرینی‌ها برای سفر دوباره نماینده حقوق بشر

خبرگزاری رسا ـ دیده‌بان حقوق بشر بحرین در ژنو خواستار سفر دوباره خوان مندز مخبر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه به منامه شدند.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، هیات اعزامی دیده‌بان حقوق بشر بحرین به ژنو همزمان با برگزاری بیست و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی به بررسی تحولات حقوقی بحرین پرداخت.

 

این هیات در نشست خود در پیامی به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل بر لزوم سفر خوان مندز مخبر ویژه این سازمان در امور شکنجه به منامه شد. رژیم آل‌خلیفه تاکنون چندین بار از سفر مندز به بحرین جلوگیری کرده است.

 

نماینده هیات دیده‌بان حقوق بشر بحرین، گزارش غیرعلنی رژیم بحرین به شورای حقوق بشر سازمان ملل را نشان‌ دهنده پنهان کاری سران این رژیم دانست و افزود: این روش به مقامات فرصت لازم را نمی‌دهد که از زیر بار فشارها و انتقادات بین المللی شانه خالی کنند.

 

هیات بحرینی افزود: شورای حقوق بشر سازمان ملل درآستانه صدور قطعنامه‌ای الزام آور برای بحرین قرار دارد و پرونده این کشور دردستور کار جلسه شورای حقوق بشر قرار گرفته است تا نقض حقوق بشر دراین کشور محکوم شود یا مخبر ویژه حقوق بشر برای بحرین تعیین شود که شاید این اتفاق در سال آینده رخ دهد.

 

دیده‌بان حقوق بشر بحرین با اشاره به وجود 3 هزار نفر زندانی سیاسی در این کشور افزود: در طول 6 ماه حدود 878 مورد بازداشت کورکورانه، هزار و 98 مورد حمله غیرقانونی به منازل شهروندان، هزار و 660 مورد مجازات جمعی شهروندان از سوی نیروهای امنیتی صورت گرفته است و روند لغو تابعیت شهروندان همچنان ادامه دارد.

 

این هیات ضمن هشدار درباره تلاش آل‌خلیفه برای تعطیلی برخی از موسسه‌های سیاسی مخالف رژیم بحرین گفت: سران بحرینی حتی اگر با انتقادات بین المللی هم مواجه شوند به راه کارهای امنیتی خود ادامه خواهند داد./994/د101/ک

ارسال نظرات