۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۲۱۶۳۵

ادامه درگیری‌ها بین نیروهای صهیونیست و جوانان فلسطینی

خبرگزاری رسا ـ صدها فلسطینی به منظور جلب توجه جامعه جهانی به سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی، در نقاط مختلف کرانه باختری به راهپیمایی پرداختند که با حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست مواجه شدند.
نظاميان صهيونيست

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فلسطینیان ساکن مناطق مختلف کرانه باختری روزگذشته پس از برپایی نماز جمعه، در اعتراض به اشغالگری رژیم صهیونیستی و تقبیح سکوت جامعه بین المللی در مقابل مساله فلسطین، به تظاهرات پرداختند که با حمله وحشیانه نیروهای صهیونیست مواجه شدند.

 

در اثر حمله صهیونیست‎ها به معترضان در روستای نبی صالح در حومه رام الله، ده‎ها فلسطینی زخمی شدند. تعداد زیادی از تظاهر کنندگان نیز در اثر استنشاق گاز اشک آور به بیمارستان منتقل شدند.

 

معترضان ساکن روستا نبی صالح با برپایی تظاهرات هفتگی خواستار بازگرداندن اراضی غصب شده هستند که رژیم صهیونیستی به منظور ساخت غیر قانوین شهرک، اشغال کرده است.

 

در تظاهرات روستای بنین در نزدیکی رام الله نیز یک فلسطینی زخمی و شمار دیگری به دلیل استنشاق گاز اشک آور، مصدوم شدند. رژیم صهیونیستی دو نفر از فعالان بین المللی را نیز روزگذشته در کرانه باختری بازداشت کرد.

 

معترضان در حالی که پرچم فلسطین را حمل می‎کردند، سرود وحدت سرداده و خواستار آزادی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی شدند.

 

بر اساس این گزارش، راهپیمایی کنندگان همچنین سی امین سالگرد فاجعه صبرا و شتیلا را گرامی داشتند.

 

در نزدیکی بیت لحم نیز نظامیان صهیونیست مسیر تظاهرات هفتگی اهالی روستای معصره را مسدود کردند.

 

ده‎ها فلسطینی و فعال بین المللی در اعتراض به غصب اراضی منطقه بیت لحم به راهپیمایی پرداختند، اما نظامیان صهیونیست مانع ادامه آن شدند.

 

نیروهای صهیونیست با استقرار بر بام خانه‎ها و ورودی منطقه اجازه ندادند، معترضان به سوی اراضی غصب شده روستای معصره حرکت کنند.

 

ساکنان معصره از سال 2006 تاکنون با برپایی تظاهرات هفتگی از رژیم صهیونیستی خواسته‎اند، اراضی این روستا را که به منظور ساخت دیوار حایل غصب کرده، بازگرداند.

 

رژیم صهیونیستی اخیرا در راستای سیاست‎های اشغالگرانه‎اش اعلام کرد که 400 هکتار از اراضی متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری را ضمیمه مناطق اشغالی خواهد کرد.

 

این رژیم همچنین از ادامه تلاش‎هایش برای احداث شهرک‎های صهیونیست نشین در اراضی غصب شده فلسطینیان خبر داده است./994/د102/ک

ارسال نظرات