۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۲۱۶۴۷
استاد حوزه علمیه بابل:

حرکت در مسیر الهی سبب تحکیم بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل مهم ترین شرط موفقیت در زندگی زناشویی را حرکت در مسیر اهداف الهی برشمرد.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه و دانشگاه امروز در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی دینی در مسجد جامع گتاب به گام های موفقیت در زندگی مشترک زناشویی اشاره کرد و گفت: بر اساس سبک و روش توصیه شده اسلام برای زن و شوهر در زندگی باید هدف های زوجین، هدف های مشترک الهی باشد که در غیر این صورت در خانواده بر اساس سلایق و نگاه های متضاد درگیری در خانواده روی خواهد داد.

 

وی با بیان این که در زندگی مشترک باید تعریف مشترکی از دیدگاه های زن و شوهر ارائه شود، خاطرنشان کرد: منظور از تعریف از مضامین مشترک ایجاد تفاهم مشترک از موضوع هایی که است که سمت و سوی نگاه های دو همسر را جهت می دهد که به طور مثال می توان تعریف از فرد خوشحال در زندگی یکی از این دیدگاه ها است.

 

امام جمعه گتاب بابل، نشست های مشترک مفاهمه را در خانواده بین زن و شوهر ضروری عنوان کرد و ادامه داد: در زندگی مشترک زن و شوهر باید تعریف کنند که منظورشان از فرد خوشحال آیا کسی است که در حساب های بانکی خود مبالغ میلیاردی دارد و یا از امکانات مادی بالا برخوردار است و چرا برخی ها علیرغم داشتن ثروت هنگفت دست به خودکشی می زنند.

 

وی دومین پله برای رسیدن به سقف آرامش در کانون خانواده را هدف مشترک عنوان و تصریح کرد: اگر در زندگی، مقصدمان جلب رضایت خداوند باشد؛ همه چیز حل می شود و از این رو است که زن و شوهر باید به باز تعریف اهداف مشترک پس از زندگی مشترک بپردازند.

 

حجت الاسلام تقی پور درک متقابل و صبر در زندگی مشترک را برای ایجاد رضایت پروردگار را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر زنی بدون اجازه شوهر از خانه بیرون رود در حالی که شوهرش را بی انصاف هم می نامد و بیرون رفتن خود را رو ندادن به به شوهر می داند، این فرد از نظر اسلام فردی  شکست خورده است.

 

وی با اشاره به آیه ای از سوره ذاریات در خصوص هدف از خلقت و آفرینش انسان و جن گفت: زوجین ازدواج کردند تا خداوند را بندگی کنند و به او برسند اما بعضی ها برای پول زن، بعضی های برای خوش قیافه بودن زن و بعضی ها به هدف اینکه پدرخانم، مسؤولیتی دارد برای ازدواج اقدام می کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان حدیثی در خصوص هدف از ازدواج تصریح کرد: کسی که زنی را به حلال و از مال حلال به ازدواج خود در آورد در حالی که مقصد او از این ازدواج، فخر فروشی است؛ خداوند به وسیله این ازدواج جز بر ذلت و خواری او نمی افزاید و در قیامت به اندازه بهره او از این زن به عذاب گرفتار می شود.

 

وی با توصیه به افراد مجرد برای برگزیدن همسرانی مؤمن و خداترس گفت: همسر خداترس و مؤمن در هنگام ناراحتی و عصبانیت جای ایجاد دعوا و بلوا و به کرسی نشاندن حرف خود به دنبال رفع مسائل و مشکلات در زندگی است.

 

امام جمعه گتاب با توصیه به مردان مجرد برای گزینش همسران مناسب  بر اساس روایتی در این خصوص خاطرشان کرد: در روایات است که به دنبال زنان با خیر و برکت و زنان مؤمن و متدینی که در خانه آرامش بیاورند و آبروداری کنند بروید.

 

وی افزود: هدف الهی بالاترین هدف در زندگی است و به همین دلیل نباید در جهت کسب رضایت در زندگی خداوند را به خشم آورد و بر اساس روایتی از امام صادق(ع) این چنین افراد بعدها مورد سرزنش اطرافیان قرار خواهند گرفت./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات