۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۲۲۰۳۱
مدیر‌حوزه ‌علوم‌اسلامی دانشگاهیان خراسان‌جنوبی:

جریان‌های فکری منحرف بیشترین ضربه را به اسلام وارد کرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که جریان‌های فکری منحرف در طول تاریخ اسلام مهلک ترین ضربات را بر پیکره امت اسلامی وارد کرده اند، گفت: جریان سازی و رواج جریان های فکری منحرف مهم ترین ابزار یهود و استکبار از ابتدای تاریخ تاکنون برای ضربه زدن به اسلام بوده است.
فرقه هاي انحرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مهدی اسدالهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع دین پژوهان این حوزه با بیان این که تاریخ اسلام به ویژه بررسی دوران حکومت امام حسن مجتبی(ع) نشان می دهد که رشد جریان های فکری منحرف تا چه حد برای نظام اسلامی خطرنا ک است و می تواند موجب صلح امام حسن(ع) با معاویه شود، گفت: اگر تاریخ اسلام را بررسی کنید به فور می توانید رد پای یهود را در زمینه جریان سازی به ویژه ایجاد جریان های منحرف در نظام اسلامی شاهد باشید.

 

وی با بیان این که متاسفانه مسلمانان در ادوار مختلف تاریخی خطر یهود را ندیده گرفته اند که همین موضوع زمینه ساز انشعاب در دین شده است، گفت: همانطور که قرآن کریم بارها تاکید کرده است مهم ترین خطری که اسلام را تهدید می کند یهود است و مسلمانان باید مراقب تفرقه افکنی های این قوم فتنه گر باشند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که یهود در همان دوران حکومت پیامبر (ص) در مدینه فعالیت خود را برای نابودی اسلام به وسیله ایجاد جریان های فکری آغاز کردند، گفت: فراموشی مسأله غدیر و جانشینی حضرت علی (ع) از همین نوع است که یهود میان مسلمانان اختلاف ایجاد کرده و از فاصله میان انصار و صحابه استفاده کردند و ماجرای سقیفه و مبحث خلافت را ایجاد کردند که این موضوع خود مقدمه ای مهم برای ایجاد دیگر جریان های فکری منحرف در جهان اسلام در سال های بعد شد.

 

حجت الاسلام اسدالهی با اشاره به این که متاسفانه امروزه هم یهود به وسیله همین جریان های منحرف در اهل سنت و تشییع به دنبال کم فروغ کردن اسلام است، گفت: در شرایط کنونی جریان های منحرف مهلک ترین سم برای وحدت امت اسلامی و تعالی کشورهای اسلامی محسوب می شوند.

 

وی افزود: یهود در زمینه ایجاد جریان های فکری مختلف هم پس از پیروزی انقلاب در ایران بی توجه نبوده و روز به روز با ایجاد حلقه های فکری و جریان های مختلف با پیشرفت و تعالی نظام اسلامی ایران مقابله می کند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که در دولت کنونی جریان های فکری مختلف به اوج خود رسیده است، ادامه داد: مردم و مسؤولان برای این که بتوانند از توطئه ها و جریان های فکری دشمن در امان باشند و به مملکت آسیبی نرسد باید در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند.

 

حجت الاسلام اسدالهی با اشاره به این که متاسفانه جریان های مختلف فکری دانشگاه ها و فضای دانشجویی را هدف گرفته اند، یادآور شد: باید بصیرت دانشجویان را در خصوص انواع جریان ارتقا دارد و با دوره های بصیرت افزایی دانشجویان را از خطرات جریان های مختلف فکری در امان نگه داشت./968/پ202/ب4

ارسال نظرات