۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۲۲۱۱۶
دولت موعود. . .

وقتی مردم از شدت ظلم پناهگاهی ندارند

خبرگزاری رسا ـ آخرالزمان بلای شدیدی بر امت من از سوی حکومت‌های‌شان نازل می‌شود، به گونه‌ای که مؤمن پناهی نمی‌یابد که از ستم به آن پناه آورد.
امام زمان

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، یکی از پرسش‌هایی که ذهن بیشتر انسان‌ها را به خود مشغول کرده، آن است که امام زمان(ع) چگونه نظام‌های سیاسی گوناگون را که دارای افکار و توانایی‌های مختلفی هستند، از میان برمی دارد و نظام واحد جهانی تشکیل می‌دهد؟ سیستم و برنامه حکومتی آن حضرت چگونه است که در آن ظلم و ستمی در جهان نخواهد بود؛ فسادی صورت نمی‌گیرد و گرسنه‌ای یافت نمی‌شود؟

 

امنیت پیش از ظهور/ نداشتن دادرس و پناه

پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: بلا و گرفتاری چنان بر امت فرود می‌آید که انسان هیچ پناهگاهی که از ظلم به آن پناه برد، نمی‌یابد.

 

نیز می فرماید: در آخرالزمان بلای شدیدی بر امت من از سوی حکومت‌هایی که در ان زندگی می‌کنند نازل می شود، به گونه‌ای که مؤمن پناهی نمی‌یابد که از ستم به آن پناه آورد.

 

در روایت دیگری می‌فرماید: بر شما بشارت باد به مهدی از فرزندان فاطمه(س). وی از جانب مغرب ظاهر می‌شود و زمین را از عدل پر می کند. گفته شد: ای رسول خدا(ص) این ظهور در چه زمانی خواهد بود؟ حضرت فرمود: هنگامی که قاضیان رشوه‌گیر و مردم فاجر شوند. عرض شد: مهدی(ع) چگونه خواهد بود؟ فرمود: از اهل و خاندان خود(جدا شده) تنهایی اختیار می‌کند و از وطن خود دور می‌باشد و در غربت زندگی می‌کند.

 

امام باقر(ع) می‌فرماید: آن‌چه که به انتظارش هستید، نخواهید دید، مگر زمانی که چون(ماده) بز مرده ای شوید که در زیر چنگال‌های درنده‌ای قرار گرفته است که برایش فرق نمی‌کند بر کجا دست گذارد. در آن هنگام نه محلی دور دست از تجاوز دارید که به سوی آن بالا روید و نه پناهی دارید که به آن تکیه دهید.

 

جنگ، کشتار و فتنه‌ها

از روایات استفاده می‌شود که پیش از قیام حضرت مهدی(ع) جنگ و کشتار همه جا را فرا می گیرد. برخی از روایات سخن از فتنه‌ها دارد، تعدادی از روایات، از جنگ‌های پیاپی خبر می دهد و روایاتی درباره کشتار انسان‌ها به وسیله جنگ و بیماری ناشی از آن چون طاعون، سخن به میان می‌آورد.

 

رسول خدا(ص) می فرماید: پس از من چهار فتنه به شما خواهد رسید: در فتنه اول خون‌ها مباح شمرده می‌شود و کشتار زیاد می‌گردد. در فتنه دوم خون‌ها و اموال حلال می‌شود و قتل و غارت اموال بسیار می‌گردد. در فتنه سوم خون‌ها و مال‌ها و نوامیس مردم مباح شمرده می‌شود و علاوه بر قتل و غارت، ناموس انسان‌ها نیز در امان نمی‌ماند. در فتنه چهارم که فتنه‌ای است کر و کور و بسیار سخت و چون کشتی متلاطم و مضطرب در دریا. هیچ کس از آن فتنه پناهی نمی‌یابد. فتنه از شام به پرواز درمی‌آید و عراق را فرا می‌گیرد و دست و پای جزیره، حجاز به آن آغشته می‌شود. گرفتاری‌ها مردم را از پای درمی آورد و چنان می‌شود که کسی توانایی چون و چرا ندارد و از هر سویی که فروکش می‌کند از سوی دیگر شعله‌ور می‌گردد.

 

در حدیث دیگری می‌فرماید: پس از فتنه‌هایی پدید می‌آید که راه نجاتی از آن نخواهد بود. در آنها جنگ، فرار و آوارگی است. پس از آن فتنه‌هایی خواهد بود که از فتنه‌های پیشین شدیدتر است. هنوز فتنه ای فروکش نکرده که فتنه دیگری شعله ور می شود تا جایی که هیچ خانه ای از خانه عرب‌ها باقی نمی ماند که این آتش در آن نرفته باشد و هیچ مسلمانی نمی‌ماند که آن فتنه به او نرسیده باشد. آن گاه مردی از خاندان من ظهور می‌کند.

 

نیز می فرماید: به زودی پس از فتنه ای رخ خواهد داد که اگر از هر سو آرام گیرد. از دو سوی دیگر گسترش می یابد تا این که منادی از آسمان فریاد می‌زند: امیر و فرمانده شما حضرت مهدی(ع) است.

 

در این روایات سخن از فتنه‌ای است که پیش از ظهور حضرت مهدی(ع) فراگیر خواهد شد ولی در روایات دیگر با صراحت از جنگ های خانمان‌سوز سخن به میان آمده است که به ذکر آن می پردازیم.

 

عمار یاسر می گوید: پیام و دعوت اهل بیت پیامبرتان در آخرالزمان این است که از هرگونه درگیری پرهیز کنید تا زمانی که رهبران از اهل بیت(ع) را ببینید. آن گاه که ترک‌ها با رومیان مخالفت کنند و جنگ‌ها در زمین بسیار شود./907/د101/ی

 

منبع: نشانه‌هایی از دولت موعود نوشته حجت الاسلام نجم الدین طبسی

 

ارسال نظرات