۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۲۲۴۳۷

نشریه مودت به پله سیزدهم رسید

خبرگزاری رسا ـ هفته نامه فرهنگی، مذهبی مودت زیر نظر حوزه علمیه امیرالمؤمنین (علیه السلام) اهواز به پله سیزدهم رسید.
نشريه مودت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شماره سیزدهم نشریه فرهنگی، مذهبی مودت، زیر نظر حوزه علمیه امیرالمؤمنین (علیه السلام) اهواز به چاپ رسید.

 

بر اساس این گزارش، نظر علمای شیعه در مورد اخبار تحریف قرآن، دیدگاه بزرگان شیعه در مورد عدم تحریف قرآن کریم، اعتقاد به تحریف در قرآن کتاب های اهل سنت و دلایل قرآنی عدم تحریف قرآن از موضوع های مهم این نشریه است.

 

موضوع اول: اعجاز قرآن:

در موضوع اعجاز قرآن این نشریه نظرهای گوناگونی از جمله فصاحت و بلاغت، معارف حکیمانه و اخبار غیبی را مطالعه می کنیم.

 

در بخش فصاحت و بلاغت آمده است: سخن دانان عرب گزینش دقیق کلمات، رسابودن، روان بودن و انتخاب منظم واژه ها را از نمونه های اعجاز قرآن برشمرده و آن را از ویژگی های فصاحت و بلاغت بالای قرآن می دانند.

 

همچنین نظم در چینش ترکیبی واژه ها را چنان مناسب می دانند که از لحاظ تعبیر و آوای تلفظ ها انسجام شگفت انگیزی به وجود آورده است.

 

اخبار غیبی عنوان دیگری در این شماره است که بخشی از آن به این شرح است: اخبار غیبی که در قرآن آمده وگوشه ای از اعجاز قرآن را تشکیل می دهد بر سه شکل زمانی است.

 

خبر از سرگذشت پیامبران و امت های گوناگون که در بستر زمان بوده اند، کم و بیش در کتاب های پیشین آمده و بر سر زبان ها متداول بوده ولی این سرگذشت ها آلوده، منحرف و افسانه وار است.

 

درباره سرگذشت حضرت نوح علیه السلام می خوانیم، این از خبرهای غیب بوده که بر پیامبر وحی شده و قبل از این پیامبر و امتش توانایی آگاهی از آن را نداشته اند.

 

خبر از حاضر و آینده نیز از خبر های غیبی قرآن است.

 

درباره نظر علمای شیعه در مورد اخبار تحریف قرآن آمده است: رای بزرگان شیعه در مورد روایات تحریف قرآن این بوده که این روایات جعلی، ضعیف و نادرست بوده و بی اساس است.

 

برخی دیگر از این روایات نیز در مورد تحریف نبوده بلکه نشانگر آن می باشد که در نزد امیرالمؤمنین و ائمه علیهم السلام کتابی بوده که شامل تأویل، تفسیر و شأن نزول قرآن است.

 

در بخش دیگری از این شماره به عنوان اعتراف به درستی عقاید شیعه آمده است: تعداد زیادی از شخصیت های بزرگ اهل سنت نیز که بدون تعصب کتاب های شیعه را مطالعه کرده و سخنان علمای شیعه را شنیده اند، به صراحت اعتقاد دارند که شیعه معتقد به تحریف قرآن نبوده و نیست.

 

همچنین در ادامه می خوانیم روایاتی از تحریف قرآن در کتاب های اهل سنت نقل شده که محمد الخطیب، آلوسی و ابو داود سجستانی از جمله مفسران بزرگ اهل سنت، معتقد به تحریف هستند.

 

در بخش دیگری از این نشریه درباره جمع میان دو نماز می خوانیم: جمع میان دو نماز از مسایل مهم فقهی بوده که از طرف دانشمندان محقق شیعه مورد بررسی قرار گرفته؛ زیرا برخی تصور کرده که جمع بین دو نماز نوعی نماز خواندن در غیر وقت شرعی است که تصوری نادرست بوده و شیعه بر آن بوده که هریک از نمازهای ظهر و عصر و نماز های مغرب و عشا یک وقت ویژه و یک وقت مشترک دارند.  

 

در این شماره با اشاره به دلایل عدم تحریف قرآن آمده است: قرآن کریم از مهم ترین کتاب های آسمانی بوده که خدای متعال سلامت آن را از تحریف تضمین کرده و شواهد تاریخی و دیگر دلیل های تحریف ناپذیری قرآن را اثبات کرده است.

ضرورت ابلاغ احکام الهی و به پایان رساندن حجت بر مردم از برنامه های رسالت پیامبران بوده که قرآن بر آن تأکید کرده و حکمت  خداوند نیز از آن گسیل داشتن پیامبران برای هدایت و ابلاغ پیام های آسمانی بوده است.

آیه های حفظ و نفی باطل از قرآن  بر تحریف ناپذیری آن دلالت دارند. همچنین ضرورت تواتر قرآن و ضمانت الهی از دلیل های تحریف ناپذیری قرآن هستند.

 

شایان ذکر است، این نشریه زیر نظر حوزه علمیه امیر المؤمنین (علیه السلام) اهواز منتشر می شود./9452/ن602/ق

ارسال نظرات