۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۲۲۴۷۵
رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشهد:

ترویج فرهنگ رضوی از طریق دیپلماسی زیارت مد نظر قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امینی گفت: توسعه و ترویج فرهنگ رضوی و اهل بیت(ع) باید با استفاده از دیپلماسی زیارت و توسعه فرهنگ زیارت مد نظر قرار گیرد.
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  محمدرضا امینی، رییس دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد در نشست هم اندیشی «مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال2017»  که امروز در شهرداری این شهرستان برگزار شد، گفت: مشهد مقدس، جاذبه های توریستی و تاریخی فراوان و ظرفیت های عظیمی در جذب زائر دارد که باعث شده است سرمایه گذاران خارجی زیادی تمایل به سرمایه گذاری در آن داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که خراسان همیشه در تاریخ می درخشد، افزود:  با برنامه ریزی وهماهنگی می توانیم آینده را در دست بگیریم؛ لازمه این امر، مشارکت است که باید به طور جدی دنبال شود زیرا سال 2017  فرصتی است که می توانیم ایران اسلامی را معرفی کنیم.

 

امینی، وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) را بالاترین نقطه قوت مشهد دانست و افزود: وجود جاذبه های تاریخی، موقعیت ممتاز، بقاع متبرکه و برتری علمی و حوزوی  مشهد و موفقیت در جذب گردشگران زیارتی، باعث برتری شهر مشهد نسبت به سایر شهرها شده است.

 

وی، یکی از عوامل ضعف وجهه فراملی مشهد را نبود مدیریت یکپارچه و عدم اطلاعات دقیق و شناخت نیازهای زائران دانست و اظهار کرد: زیرساخت های شهری مشهد از توانایی مناسبی برخوردار نیستند و در سرمایه گذاری خارجی اطلاع رسانی مناسبی صورت نمی گیرد.

 

رییس دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد تأکید کرد: مشهد باید به محبوب ترین جهان شهر ولایی، فرهنگی، معنوی و دانش بنیان در جهان تبدیل شود.

 

امینی در ادامه گفت: حضور وزرای فرهنگ و رسانه های بیش از 50 کشور اسلامی، فرصتی است که می تواند باعث تمرکز نظام بر شهر مشهد و اختصاص بودجه های ویژه باشد؛ منابع تحرک بخش خصوصی و مشهد به عنوان قطب زیارتی در جهان اسلام انتخاب می شود.

 

وی، یکی از ضعف های مشهد را نداشتن کالای فرهنگی مختص به شهر مشهد دانست و تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ رضوی و اهل بیت(ع) باید با استفاده از دیپلماسی زیارت و توسعه فرهنگ زیارت مد نظر قرار گیرد.

 

رییس دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد یادآور شد: وزیر ارشاد روز گذشته شورای عالی اجرایی تشکیل داده است که از هر سازمان یک نفر بر آن نظارت می کند و در شورای اجرایی هشت کمیته پیشنهاد می شود که رییس هر کمیته مسوول آن بوده و در سازمان مربوط به همان کمیته مستقر می شود./821/پ202/ب5

ارسال نظرات