۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۲۳۵۵۳
رئیس پژوهشکده مهدویت:

شناخت اسلام حقیقی در گرو پرداختن صحیح به مسأله مهدویت است

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی توجه جدی به مقوله مهدویت را امری ضروری دانست و گفت: با ورود به عرصه مهدویت و شناخت امام عصر(عج)، اسلام و شیعه را خواهیم شناخت و هستی ما با ایشان گره خواهد خورد و لازمه اعتقاد و باور به این نگرش این است که باید حضرت را حاضر و ناظر در تمام فعالیت ها و شؤون زندگی خود بدانیم.
حجت‌الاسلام محمدتقي رباني، رييس انجمن علمي مهدويت حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی، رییس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  در گفت وگویی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در زمان غیبت کبرای امام زمان(عج)، دین و معارف اهل بیت(ع) را حفظ کرده و در جامعه گسترش می دهند.

 

 وی با اشاره به آیه 9 سوره حجر، ابراز داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ؛ ما قرآن را فرو فرستادیم و خود حافظ آن هستیم» که این آیه شامل معارف شیعه و اهل بیت(ع) شده و ما معتقدیم باید با این نگاه به سمت تحول در حوزه حرکت کرد که در این راستا انجمن های علمی با ارشادات مقام معظم رهبری راه‌اندازی شده‌اند.

 

رییس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به ضرورت توجه جدی به مقوله مهدویت، تأکید کرد: اگر به مسأله مهدویت با یک نگاه محدود بنگریم، قطعا یک بحث کلامی صرف در کنار سایر مباحث کلامی خواهد شد که نگاهی نادرست به این مقوله است؛ اما اگر با یک نگاه درست و واقع‌بینانه که از دل آیات و روایات درآمده مشاهده کنیم، خواهیم دید که مطابق آیات و روایات، تمام دین ولایت است و این دین، جز با شناخت و معرفت امام کامل نخواهد شد.

 

این محقق و پژوهشگر حوزه مهدوی خاطرنشان ساخت: با ورود به عرصه مهدویت و شناخت امام عصر(عج)، اسلام و شیعه را خواهیم شناخت و هستی ما با ایشان گره خواهد خورد و لازمه اعتقاد و باور به این نگرش این است که باید حضرت را حاضر و ناظر در تمام فعالیت ها و شؤون زندگی خود بدانیم.

 

حجت‌الاسلام ربانی تصریح کرد: مطابق با روایات معصومین(ع)، بزرگ‌ترین و مهم ترین وظیفه ما در عصر غیبت، معرفت نسبت حضرت و انتظار سازنده برای ظهور ایشان است که در این راستا باید این اصل مهم را در همه فعالیت‌های فردی، سیاسی، اجتماعی و سایرعرصه‌های زندگی ساری و جاری کرد./907/د102/س

ارسال نظرات