۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۲۳۶۹۹
استاندار اصفهان:

ایران اسلامی با نفوذ مادی و معنوی خود آماده همکاری با همه کشورها است

خبرگزاری رسا ـ زرگرپور در دیدار با رییس مجلس ایرلند گفت: ایران با 5 هزار سال سابقه تاریخی و به عنوان کشوری با تمدن بزرگ و داشتن منابع کافی نفت و معادن غنی و همچنین نفوذ منطقه ای آماده همکاری با همه کشورهای دنیا است.
استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان امروز در دیدار رییس مجلس ایرلند، ضمن برشمردن پتانسیل ها و ظرفیت های ویژه استان اصفهان، گفت: در دولت یازدهم سعی برای برقراری ارتباط اقتصادی با همه کشورها بالاخص اتحادیه اروپا بیشتر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت یازدهم گسترش ارتباط استان های ایران با استان های دیگر کشورها است، اظهار داشت: در طول یکسال گذشته بیش از 85 هیأت بلند پایه خارجی به اصفهان سفر کرده اند که نشان از موفقیت ایران در ارتباطات بین المللی است.

 

زرگرپور افزود: بسیاری از گردشگران اروپایی از اصفهان به عنوان قلب تپنده ایران یاد کرده اند و این استان آماده همکاری و تفاهم و دوستی با کشورهای دیگر است.

 

وی از اصفهان به عنوان مرکز ادیان توحیدی یاد کرد و افزود: بیش از 400 سال است که در این استان پیروان ادیان توحیدی اسلام، مسیحیت زرتشت و کلیمی با صلح در کنار هم زندگی می کنند و با شرکت در مراسم های هم وحدت خود را به نمایش می گذارند.

 

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به سیاستهای مستقل کشور ایرلند در برقراری ارتباط با دیگر کشورها خواستار تعمیق مناسبات و گسترش ارتباطات باتوجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان اصفهان شد.

 

زرگرپور اظهار داشت: با وجود اختلاف نظرهای موجود بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، خواستار رفع ابهامات و گسترش ارتباطات با این اتحادیه هستیم و امیدواریم آنان نیز قدرت منطقه ای ایران را بهتر و بیشتر درک کنند.

 

مدیر ارشد استان در ادامه افزود: اعتقاد دارم که ایرلند از کشورهای مستقل در اتحادیه اروپا است و امیدواریم با پیشرفت مذاکرات 1+5 و ایران کلیه اختلافات و ابهامات بین ایران و کشورهای اتحادیه اروپا برطرف گردد.

 

وی در ادامه یادآور شد: معتقدیم که مسؤولین اتحادیه اروپا بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران واقف هستند ولی به هرحال باید در جهت رفع ابهامات، مذاکرات با جدیت پیگیری شود و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه ی نهایی دست یابیم.

 

زرگرپور در پایان خاطر نشان کرد: ایران با 5 هزار سال سابقه تاریخی و به عنوان کشوری با تمدن بزرگ و داشتن منابع کافی نفت و معادن غنی و همچنین نفوذ منطقه ای آماده همکاری با همه کشورهای دنیا است.

 

در ادامه شان بارت رییس مجلس ایرلند نیز با ابراز خشنودی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، از اقدامات دولت دکتر روحانی برای ارتباط با کشورهای دنیا به ویژه اروپا تقدیر کرد و افزود: سیاست های جدید دولت ایران قابل تقدیر است.

 

رییس مجلس ایرلند با اشاره به دیدارهای خود با مقامات ایرانی در تهران بر ارتقاء سطح مناسبات دو کشور تأکید کرد.

 

وی به قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: ایران نقطه کانونی ایجاد صلح و ثبات و نماد ارزشمندی برای کشورهای منطقه  است.

 

شان بارت با بیان این که ایران می تواند در گردشگری گام های بلندی را بردارد، اظهار داشت:  ایرلند می تواند در زمینه های مختلف  از جمله گردشگری با این استان همکاری های خوبی داشته باشد.

 

وی با اشاره به زیبایی های شهر اصفهان گفت: در بازدید از این شهر از حضور چشمگیر گردشگران اروپایی متعجب شدم.

 

رییس مجلس ایرلند با اشاره به تفاوت های سیاست های این کشور با اتحادیه اروپا گفت: کشور ایرلند نقش مهمی در توسعه و نگرش اروپا دارد و سعی خواهد کرد که با ایران همکاری های نزدیکی داشته باشد.

 

وی با بیان این که یکی از اصلی ترین سیاست های کشورش حفط صلح و ثبات است، افزود: امیدواریم صلح و ثبات پایدار در دنیا حکمفرما شود./939/پ203/ی

ارسال نظرات