۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۲۳۷۹۶
خطیب نماز جمعه دامغان:

بسیاری از دولتمردان غربی بویی از انسانیت نبرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان با اشاره به سخنان سخیف نخست‌وزیر انگلیس در سازمان ملل علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، گفت: بسیاری از دولتمردان غربی افراد متکبر، مغرور و بی‌ادب هستند که بویی از انسانیت نبرده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمين احمد فواديان امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فوادیان، ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان که در محل مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: خانواده‌ها دقت کنند زندگی‌ که با انجام معاصی و گناهان مختلف به بهانه شادی آغاز می‌شود مورد رضایت خداوند متعال نیست.

 

وی با اشاره به هشتم ذی‌الحجه و سالروز حرکت حضرت اباعبدالله(ع) از مکه به سوی کوفه و در پیش بودن ایام محرم گفت: مسؤولان هیأت و فعالان فرهنگی دقت کنند که در محافل و مجالس عزاداری اسباب زحمت و مزاحمت برای دیگران ایجاد نکنند زیرا سعی ما همواره در وهله نخست باید بر اصل بودن انجام واجبات و ترک محرمات باشد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه دامغان با تأکید بر این‌که آنچه اهل بیت(ع) از ما مطالبه می‌کنند بی‌تردید این است که مبادا عزاداری‌های ما در سوگ این خانواده بهانه‌ای برای ترک واجبات یا انجام فعل حرام شود، افزود: مداحان و تعزیه داران مجالس سوگواری نیز باید مراقبت کنند که اعمال و گفته‌هایشان معصیت یا منافی شأن صاحبان عزا نباشد، اسامی ائمه را با ادب بیان کنند و از قلو‌ها و خرافات بپرهیزند.

 

امام جمعه موقت دامغان با گرامیداشت فرارسیدن روز عرفه و سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه تصریح کرد: عرفه روز دعا و تضرع به درگاه حضرت حق است در این روز باید مقدمات خودشناسی و خداشناسی را برای خود فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین فوادیان با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان و تأکید بر سنت نیکوی قربانی کردن در این عید عبودیت گفت: به متمکنین توصیه می‌کنم این سنت الهی را انجام دهند و گوشت قربانی را نه‌تنها در بین نیازمندان بلکه به منازل ثروتمندان نیز ببرند زیرا نیت آنها موجب تشویق این افراد به انجام واجبات مالی و مستحبات دینی می‌شود.

 

امنیت برای جامعه همانند اکسیژن است

 

امام جمعه موقت دامغان در ادامه با بزرگداشت فرارسیدن 13 مهر روز نیروی انتظامی، برقراری امنیت را بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی عنوان کرد و از زحمات طاقت‌فرسا نیرو‌های خدوم این سازمان در راستای ایجاد نظم در جامعه قدردانی کرد.

 

وی با بیان این‌که باید زن و مرد ما نسبت به نوامیس خود احساس امنیت کنند، خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند بدون امنیت نه خوراک لذتی دارد، نه خانواده انس و الفتی و نه شغل و درآمد معنا و فایده‌ای خواهد داشت، بر این اساس در‌می‌یابیم که امنیت برای جامعه همانند اکسیژن لازم و حیاتی است.

 

بسیاری از دولتمردان غربی بویی از انسانیت نبرده‌اند

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به سفر ریاست جمهوری به نیویورک و آستارا خان روسیه گفت: حجت الاسلام حسن روحانی در این سفر‌ها پیام ملت ایران را بار دیگر به گوش جهانیان رساندند، در سفر به نیویورک با 9 نخست وزیر و پنج رییس جمهور مصاحبه‌ و دیدارهای فراوانی شرکت کرد اما بار دیگر نخست‌وزیر انگلیس در سخنان سخیف خود نیات پلیدشان را نشان داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین فوادیان افزود: بسیاری از دولتمردان غربی افرادی متکبر، مغرور و بی‌ادب هستند که بویی از انسانیت نبرده‌اند، البته وزارت امور خارجه کشورمان پاسخ بی‌ادبی آنها را داد ولی باید به این افراد تفهیم نمود که ملت و نظام اسلامی ما هرگز از حرکت آگاهانه خود در مبارزه با استکبار بر محور آمریکا ستیزی عدول نخواهد کرد./977/پ201/ی

ارسال نظرات