۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۲۳۸۱۹
آیت‌الله علم‌الهدی:

مردم در پرتو انقلاب اسلامی طعم دموکراسی را چشیدند

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با اشاره به تغییر معادلات جهانی توسط انقلاب اسلامی، گفت: دنیا دیگر دهکده جهانی نیست که فقط یک کدخدا بیاید و بگوید کدخدای دنیا منم، دیگر مردم زیر بار حرف او نمی‌روند، فرهنگ‌ها عوض‌شده و سیاست‌ها تغییر کرده است؛ این کار را انقلاب امام (ره) انجام داد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در جوار بارگاه منور رضوی بابیان این‌که امروز، «یوم الترویه» است، گفت: یوم الترویه روز آغاز و شروع انقلاب کربلا است، در حقیقت، نهضت عاشورا از امروز آغاز می‌شود.

وی به فرصت‌طلبی برخی افراد پیرامون امام حسین (ع) اشاره کرد و عنوان داشت: عبدالله مطیع که به‌عنوان یک شخصیت برجسته سیاسی تاریخ اسلام به شمار می‌رود، فردی فرصت‌طلب و قدرت یاب بود که از موقعیت به وجود آمده قصد داشت تا استفاده کند؛ او متوجه شد که امام حسین (ع) قصد قیام دارند مردم نسبت به یزید سگ‌باز و شراب‌خوار نفرت دارند، زمینه برای خارج کردن حکومت از دست بنی‌امیه فراهم است و به این واسطه به خیمه امام حسین (ع) رفت تا با ایشان گفت‌وگو کند.

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که این فرد از شب تا صبح با امام حسین (ع) بحث سیاسی کرد و تلاش کرد ایشان را برای بیعت گرفتن با سران قبایل تحریک کند، ادامه داد: امام حسین (ع) به عبدالله مطیع اعتنا نکردند و با تمام زن، بچه و همراهان ایشان سوار بر مرکب‌ها و کجاوه‌ها در حال بازگشت به مکه هستند.

حضرت رقیه، سرباز انقلاب امام حسین

وی افزود: در ادامه مسیر، اباهرم جلوی موکب سیدالشهدا را گرفت و عرض کرد: «یابن رسول‌الله، من اباهرم هستم، هزار سوار مسلح پا به کار در اختیار من است، اگر شما می‌خواهید با یزید بجنگید من حاضرم با هزار سوار خود در رکاب شما حاضر شوم اما حضرت سیدالشهدا (ع) به او نیز اعتنا نکرد، نه آن فرد سیاسی را به کاروان خود راه داد و نه آن نظامی را.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به همراهی خانواده امام حسین (ع) با ایشان در را کربلا، عنوان داشت: امام به بالین دختربچه سه‌ساله خود آمد و گفت، رقیه جان تو با من حرکت کن، تو با من به کربلا بیا، از کربلا به کوفه برو و از کوفه به شام؛ قبر تو، هرچه قصر ظلم، جور، کفر و استکبار در دنیا هست را خراب می‌کند.

وی ادامه داد: ایشان نه عنصر اندیشمند و نخبه سیاسی و نه آن فرد شجاع سینه ستبر با هزار سوار را می‌خواست بلکه دختر عزیز خود را به همراه بردند؛ امام حسین فرمودند:«من می‌خواهم انقلاب کنم، نمی‌خواهم بجنگم، نمی‌خواهم کشورگشایی کنم، می‌خواهم دنیا را زیرورو کنم، می‌خواهم نسل‌ها و جوامع را دگرگون کنم، سرباز من تویی نه اباهرم با هزار سوارش».

خط راهبردی سیدالشهدا برای انقلاب اسلامی

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که سیدالشهدا (ع) در عملکرد خود در مسیر نهضت و قیام کربلا، یک خط راهبردی به انقلاب ما می‌دهند، تصریح کرد: این‌که امروز عده‌ای در کشور و جامعه معتقدند که فقط باید با نخبه سیاسی و نخبه اقتصادی و با هر بینش، اندیشه، تفکر و هر اعتقاد و ایمانی این مملکت درست بشود و دستمان در دست کفار برود تا اینکه آب، نان و آسفالت داشته باشیم، این فکر، فکر یزیدی است، این منطق، منطق ضد حسین است.

وی تأکید کرد: منطق ابی‌عبدالله این است که نخبه اقتصادی، سیاسی و نظامی مشکل ما را حل نمی‌کند بلکه برای انقلاب سرباز می‌خواهیم؛ ما امروز برای انقلاب نیرو می‌خواهیم نه نیرو فقط برای اداره کشور در و دیوار بسته و تأمین خورد و خوراک، لذت و شهوت.

امام‌جمعه مشهد مقدس ادامه داد: بنیان‌گذار این نظام و انقلاب، امام (ره) بود، امام به مردم گفت ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر است، مردم با سینه به استقبال گلوله داغ رفتند، انقلاب به پیروزی رسید و این نظام تشکیل شد و حالا ما باید در این نظام فقط بخوریم، بریزیم و بپاشیم؟

ما انقلاب کردیم که آقای تکنولوژیست ارتباطاتی ارزش‌های انقلاب را از بین ببرد؟

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس همچون جوی خونی که در کنار یک نهال جاری باشد، خون بچه‌های متدین کنار نهال این انقلاب ریخت و این انقلاب را حفظ کرد، شهدا خون دادند که ما اقتصاد رایج توسعه‌یافته داشته باشیم؟ خوش‌گذرانی و لذت داشته باشیم و یک آقای فن‌آور تکنولوژیست ارتباطاتی به‌عنوان توسعه شبکه‌های اجتماعی، همه ارزش‌های انقلاب ما را از بین ببرد؟

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: ارزش‌های انقلاب ما باید قربانی موی پریشان و صورت آرایش‌کرده یک زن و دختر بی‌حجاب و بدحجاب در خیابان‌های شود؟ انقلاب ما باید فدایی و قربانی خوش‌گذرانی و لذایذ نفسانی و قدرت‌یابی جناح و جریان‌های سیاسی در این مملکت قرار گیرد؟

انقلاب اسلامی معادلات دنیا را برهم زده است

وی بابیان این‌که مسؤولین باید بدانند که موضوع تنها اداره کشور نیست، اظهار داشت: مسؤولین ما در این نظام بفهمند دارند چه‌کاری انجام می‌دهند؛ کارگزاران این نظام بدانند که مسئله، اداره یک مملکت و کشور نیست، مسئله سربازی انقلابی است که به ثمر رسیده، از دروازه‌های این مملکت بیرون رفته و معادلات دنیا را به هم زده، زندگی را در دنیا عوض کرده و یک نظام جدید ایجاد کرده است.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دیگر قرن نوزدهم نیست که بریتانیای کبیر بیاید و با استعمار خود مردم را به یوغ بکشد، تصریح کرد: دنیا دیگر دهکده جهانی نیست که فقط یک کدخدا بیاید و بگوید کدخدای دنیا منم، دیگر مردم زیر بار حرف او نمی‌روند، فرهنگ‌ها عوض‌شده و سیاست‌ها تغییر کرده است؛ این کار را انقلاب امام (ره) انجام داد.

مردم در پرتو انقلاب اسلامی طعم دموکراسی را چشیدند

وی به استعمار مردم دنیا با شعار مدرنیته اشاره کرد و اظهار داشت: 250 سال به اسم دموکراسی خون ملت‌ها را در شیشه کردند، به نام دموکراسی سرمایه‌داران را بر مسلط کرده و اختیار را از آنان سلب کرده‌اند؛ امروز مردم در پرتو این انقلاب و آموزه‌های این انقلاب، طعم و مزه دموکراسی و مردم‌سالاری را چشیده‌اند و اگر بنا شد مردم‌سالاری در سایه یک عنصر عالم عادل دین‌شناس قرار بگیرد می‌توان دموکراسی و مردم‌سالاری را اجرا کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که دنیا تکان خورده و معیارهای قدرت در دنیا از بین رفته، خاطرنشان کرد: شما مسؤولین در این مملکت دنبال چه می‌گردید؟ شم پیش از این‌که کارگزار نظام مدیریتی کشور باشید، کارگزار این انقلاب هستید.

آقای رئیس‌جمهور، شما رئیس‌جمهور انقلابیِ یک مردم انقلاب کرده هستید

وی خطاب به رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات دولت، یادآور شد: آقای وزیر، شما قبل از این‌که وزیر این دولت باشید، وزیر این انقلاب هستید، آقای رئیس‌جمهور، شما پیش از این‌که رئیس‌جمهور یک مملکت برای اداره امور روزمره‌اش باشید، رئیس‌جمهور انقلابیِ یک مردم انقلاب کرده هستید.

امام‌جمعه مشهد در خطبه اول نماز جمعه این هفته به ادامه بحث سبک زندگی اسلامی پرداخت و موضوع بحث را به چالش‌های اجتماعی موجود اختصاص داد.

وی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های جامعه را موضوع مسکن دانست و گفت: بسیاری از مشکلات، مشکلات عمومی در یک جامعه است که همه با آن درگیر هستند؛ این مشکلات، ریشه در عدم اجرای سبک زندگی اسلامی در جریان زندگی‌ها است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز ما، مشکل مسکن است؛ مشکل فراگیر و عامی که تمام اجتماع را فراگرفته و تا به امروز نیز دولت‌های متعددی برای حل این مشکل برنامه‌هایی اجرا کرده‌اند اما وقتی امروز را با ‌روز اول انقلاب مقایسه می‌کنیم، نه‌تنها این برنامه‌ها مشکل را حل نکرده است بلکه مشکل مسکن امروز از روز اول انقلاب بیشتر است.

وی بابیان این‌که اگر دولت بخواهیم مطابق با توقعات همه انسان‌ها و به تعداد انسان‌ها و خانواده‌ها مسکن بسازد و در اختیار بگذارد، بازهم مشکل مسکن حل نخواهد شد.

مشکل مسکن، مشکلی فرهنگی است

امام‌جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته را به نسبت نیاز به مسکن بسنجیم باید گفت که ما در مسکن کمبودی نداریم؛ باوجود عدم کمبود در مسکن، اساسی‌ترین مشکل زندگانی مردم ما، مشکل مسکن شناخته می‌شود زیرا این مشکل، یک مشکل فرهنگی است و تا این مشکل فرهنگی را حل نکنیم، مسئله مسکن حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: گاهی مسکن به‌عنوان یک سقف بالای سر مطرح است تا انسان به‌وسیله آن، حریم خود را بپوشاند و زندگی خانوادگی خود را در زیر یک سقف تشکیل دهند اما گاهی نیز به‌عنوان یک پایگاه رفاه، عیاشی و یک جریان جمال، نمایش قدرت و توان اقتصادی زندگی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مسکن ابزار نیاز است نه تجمل

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر بنا شد در هزار متر زمین، کاخی ساخته شود و یک آقا، خانم، یک بچه و یک سگ زندگی کنند، این یعنی نگاه ضد دینی به مسأله مسکن؛ در نگاه دینی، مسکن ابزار نیاز است، ابزار رفاه و تجمل نیست؛ اسلام با مسکن به‌عنوان تجمل مبارزه کرده و پیامبر اکرم (ص) نیز در دوران ولایت خود در مدینه مقید بودند که فرهنگ مسکن، فرهنگ نشان دادن جمال و زیبایی نشود؛ اگر فرهنگ دینی در مسکن داشته باشیم، هیچ‌گاه در کشور مشکل مسکن نخواهیم داشت./9315/پ202/ی

ارسال نظرات