۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۲۳۸۸۵

نماز عید قربان در مصلای المهدی بیرجند اقامه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماز عید سعید قربان فردا به امامت حجت الاسلام و المسلمین رضایی در مصلی المهدی بیرجند اقامه می شود.
اقامه نماز عيد سعيد قربان در حرم مطهر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید مرتضی ابراهیم زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اقامه نماز عید سعید قربان در مصلای المهدی و تمامی شهرستان های خراسان جنوبی خبرداد و گفت: نماز عید قربان فردا ساعت 6:30 دقیقه صبح توسط حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی نماینده ولی فقیه در شهرستان بیرجند اقامه خواهد شد.

 

وی با بیان این که اکیپ های سازمان دامپزشکی برای رعایت اصول بهداشتی و رعایت ذبح شرعی در میدان های دام و طیور و کشتارگاه های استان حاضر شده اند، گفت: مرکز توانبخشی و خیریه حضرت علی اصغر، کیمته امداد و هلال احمر آماده دریافت گوشت قربانی مردم برای توزیع در میان محرومان و افراد نیازمند هستند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری دعای عرفه در بقاع متبرکه شهدای باقریه، مصلای ابوالفضلی و مسجد امام حسین(ع) بیرجند خبر داد و افزود: این مراسم معنوی نیز در مصلای المهدی(عج) امروز از ساعت 14:30 با حضور امام جمعه بیرجند برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به این که تمهیدات ترافیکی لازم با همکاری نیروی انتظامی و تدابیر لازم برای جابجایی نمازگزاران با اتوبوسرانی انجام شده است، ابراز داشت: حضور در نماز عید قربان بسیار توصیه شده است و در مراسم برگزاری نماز عید پایگاه های بسیج، هلال احمر و کمیته امداد آماده جمع آوری کمک های مردم برای بازسازی غزه هستند.

 

وی با اشاره به این که قربان نماد اتحاد امت اسلامی است، گفت: عید قربان روزی است که خداوند در آن بخشش خود را در میان تمامی بندگانش تقسیم کرده و بندگاش را غرق در مغفرت می کند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که خداوند در عید قربان خواسته های بندگان را مورد اجابت قرار می دهد، گفت: با توجه به بروز مشکل خشکسالی در سطح کشور و بحران کم آبی در خراسان جنوبی خوب است که مردم در میان حاجت خود از خداوند طلب باران و دعا برای ریزش این نزولات حیات بخش آسمانی را داشته باشند.

 

حجت الاسلام ایراهیم زاده با اشاره به این که باید غدیر و مسأله امامت به خوبی برای تمامی نسل های بشری تبیین شود، گفت: همزمان با دهه ولایت بیش از 20 هزار پوستر و خطبه غدیر به صورت سراسری در خراسان جنوبی در میان گروه های مختلف سنی توزیع خواهد شد.

 

وی همچنین از برپایی بیش از 60 نمایشگاه غدیر شناسی در کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی خبرداد و گفت: در هر کدام از این کتابخانه بیش از هزار عنوان کتاب در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی خراسان جنوبی از بر پایی نمایشگاه های خوشنویسی با موضوع غدیر در سطح استان خبرداد، ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری فرهنگ ارشاد و هنرمندان خوشنویس برپا شده است.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده همچنین از قامه نماز عید قربان در بیش از 30 بقعه متبرکه خراسان جنوبی خبرداد، یادآور شد: حضور گسترده و باشکوه مردم در نماز عید سعید قربان شکوه بندگی و عبودیت امت اسلامی را در برابر چشم دشمنان اسلام به نمایش می گذارد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات