۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۲۳۹۱۳
مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

دعای عرفه بهترین سند برای عقاید عالی اخلاق اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا گفت: دعای عرفه یکی از مهم ترین اسناد روایی اسلامی است که تمام آنچه یک انسان برای قرب الی الله بدان نیاز دارد در اختیار وی قرار می دهد.
عرفه

حجت الاسلام سید نعمت الله صالح مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، شکر گزاری برای نعمت های الهی را یکی از اساسی ترین محورهای دعای عرفه برشمرد و گفت: این شکر گذاری مربوط به استقرار حکومت اسلامی همچنین فرصت حیات در دوران آن است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: نعمت ولایت اهل بیت و ائمه معصومان و محبت دفاع از حریم این بزرگان از جمله دیگر بخش های مورد تأکید حضرت اباعبدالله در دعای عرفه است.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا دوران حاضر را یکی از طلایی ترین دوران تاریخ تشیع بر شمرد و گفت: این که امروز در جامعه ای زندگی می کنیم که نیابت عام امام زمان(عج) و مرجعیت شیعه بر جامعه حکومت می کند در قیاس با دوران هایی که شیعیان به جرم شیعه بودن کشته می شدند، ارزش دوران ما را مشخص می کند.

 

حجت الاسلام صالح بصیرت افزایی را یکی از اصول مورد تأکید امام حسین(ع) در دعای عرفه دانست و عنوان کرد: داشتن نعمت ولایت و قیمومیت مرجعیت شیعه از جمله  نعمت های ماندگار برای افراد است که در دنیا و آخرت همراه آنها است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر لزوم فراگیری مبانی اخلاقی اسلامی اظهار داشت: در دعای عرفه همانند سایر متون معتبر اسلامی مهم ترین چیزی که از درگاه خداوند خواسته شده مسائل اخلاقی و توفیق عمل به آنهاست.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا ذی الحجه را نقطه آغاز حرکت انقلابی امام حسین(ع) برشمرد و تصریح کرد: ایشان با هدف اقامه امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت جدشان از عرفه به سمت کربلا حرکت کردند و از همین منظر ذی الحجه برای ما حامل پیام آماده بودن برای محرم و اقامه شعائر اسلامی است./939/ت302/ب4

ارسال نظرات