۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۲۳۹۱۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

درس فداکاری و ایثار از آموزه های عید قربان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران عید سعید قربان را یادآور خاطره حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش حضرت اسماعیل (ع) در سرزمین منا دانست و تصریح کرد: فداکاری، ایثار و روشن شدن راز و رمز امتحان و ابتلا از آموزه‌های عید سعید قربان است.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه، گفت: در دین مبین اسلام خداوند برخی روزها را مشخص و زمینه و بستر فعالیت و اجابت دعا را در آنها فراهم کرده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، تصریح کرد: روز عرفه یک فرصتی مناسب برای پاکسازی بشر از گناه بوده و با برگزاری دعای عرفه انسان به درجه‌های بالای بندگی در نزد پروردگارش می‌رسد. 


حجت الاسلام علیزاده از برگزاری دعای عرفه در 220 بقعه و امامزاده استان مازندران خبر داد و گفت: روز عرفه یک فرصت برای پاکسازی قلب و جان انسان به شمار می‌آید و امیدوارم تا همگی مورد عفو و مغفرت خداوند متعال واقع شویم.


وی به فرا رسیدن عید قربان اشاره کرد و اظهار داشت: ترجمه کلمه عید به معنای بازگشت است و همان‌گونه که انسان در عید فطر پس از یک ماه بندگی به فطرت ذاتی خود باز‌ می‌گردد، عید قربان نیز به معنای بازگشت به ارزش‌های توحیدی و وحدانیت است.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که عید قربان فرصتی مغتنم برای شناخت ارزش‌های دینی، انسانی و فضایل و عقاید خویش است، افزود: باید در این روز به زندگی و گذشته خود بازنگری کنیم و ببینیم تا چه اندازه از دستورات خداوند و قرآن در مراحل مختلف زندگی پیروی کردیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اهداف قربانی کردن گوسفند در این روز، بیان داشت: بهتر است قربانی را بین فقرا و نیازمندان تقسیم کنیم.


حجت الاسلام علیزاده عید سعید قربان را یادآور خاطره حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش حضرت اسماعیل (ع) در سرزمین منا دانست و تصریح کرد: فداکاری، ایثار و روشن شدن راز و رمز امتحان و ابتلا از آموزه‌های عید سعید قربان است.


وی با اشاره به این‌که نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشورمان در سطح استان مازندران برگزار می‌شود، بیان داشت: نماز عید قربان در ساعت 7:30 صبح روز سیزدهم مهر در 50 بقعه و امامزاده شاخص استان مازندران برگزار می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، تصریح کرد: مراسم جشن عید قربان امشب در امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه استان مازندران برگزار خواهد شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات