۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۲۳۹۲۰
آیت الله طبرسی:

عید قربان فرصتی برای بیداری وجودی انسان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با تاکید بر این که بندگان خدا باید در سایه سار عبودیت و بندگی به دور از وسوسه های نفسانی باشند، بیان کرد: عید قربان، روحیه بیداری خاصی را در وجود انسان ها منور می سازد که باید از این فرصت به خوبی بهره گرفت.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، امروز در گفت و گو با خبرنگاران با گرامی داشت فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان، گفت: عید قربان، زمان گذشتن از خود و رسیدن به پروردگار است که باید تلاش کنیم زمینه تقرب به پروردگار متعال را فراهم کنیم.


 امام جمعه ساری، تصریح کرد: عید قربان بیانگر زیرپا گذاشتن بسیاری از جاذبه های دنیوی است که انسان با تزکیه نفس به این منزلگاه دست می یابد. 


وی، افزود: عید قربان یکى از اعیاد بزرگ مسلمانان و یادآور آزمایش های الهی از حضرت ابراهیم (ع) و ذبح حضرت اسماعیل (ع) است که هر دو بزرگوار از این آزمایش سربلند بیرون آمدند.


 آیت الله طبرسی، تصریح کرد: حج گزار در دهم ذی الحجه، اسماعیل وجودش و دلبستگى دنیوى را برای در راه خدا قربانى مى کند و به قرب الهی نزدیک می شود.


 وی با تاکید بر این که بندگان خدا باید در سایه سار عبودیت و بندگی به دور از وسوسه های نفسانی باشند، بیان کرد: عید قربان، روحیه بیداری خاصی را در وجود انسان ها منور می سازد که باید از این فرصت به خوبی بهره گرفت.

 

 آیت الله طبرسی، ادامه داد: ابراهیم خلیل الله با قربانی کردن پسرش اسماعیل سر تعظیم به خواست خدا فرود آورد و ما باید از این کار درس بگیریم و برای خدا از جان خود و تعلقات دنیایی بگذریم.


 وی در ادامه سخنانش روز عرفه را روز اعتراف و اقرار به گناه مخلوق در برابر خالق یکتا دانست و تصریح کرد: عرفه با فضیلت‌ترین روز برای نیایش و استغفار است.


 نماینده مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: پروردگار در روز عرفه احسان، عفو و آمرزش را برای انسان ها در نظر می گیرد و به خاطر این لطف بیکران خداوند به بندگانش، شیطان بیش از هر زمان دیگر خوار و حقیر می شود./950/ت302/ب

ارسال نظرات