۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۲۳۹۲۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

عید قربان فرصتی برای ترویج فرهنگ توحید و بندگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، تصریح کرد: روز عید قربان روز وحدت مسلمانان جهان و ترویج فرهنگ توحید، تسلیم و بندگی و تقویت باورهای دینی است.
مديرکل تبليغات مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامی داشت فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان، گفت: دهه ولایت را در پیش داریم که باید از ایام و مناسبت های گرانقدر به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.


 وی با بیان این که یکی از مهم ترین مناسبت ها  روز بسیار بزرگ عرفه بوده که در بیان اهل بیت (ع)‌ است، افزود: خداوند متعال بندگان خودش را در این روز مورد عفو و رحمت خاص خودش قرار می دهد که در حدیثی از امام صادق (ع) ‌این روز به اندازه ماه مبارک رمضان دارای ارج و منزلت است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، بیان داشت:‌ مهم ترین اعمال مستحبی روز عرفه قرائت دعای عرفه است که هر کسی این دعای با مضامین عمیق را بخواند مورد لطف و رحمت  الهی قرار خواهد گرفت.


حجت الاسلام شکریان، تصریح کرد: عید قربان عید بندگی و تسلیم در برابر خداوند بوده و این بدان معنا است که انسان در هر شرایطی باید خود را عبد خالص خداوند بداند و از فرمان الهی اطاعت کند.


وی با اشاره به مفهوم عید، افزود: در روایتی از امام علی(ع) آمده است هر روزی که انسان در آن به زشتی آلوده نشود آن روز عید است و دلیلش آن بوده که زشتی ایفاگر نقش اول در زمینه سازی فساد و بروز کینه و نفاق در میان انسان ها است و سبب از بین رفتن آرامش درونی و بیرونی انسان ها شده و این با معنای عید که نماد آرامش به شمار می رود در تضاد است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تسلیم در مقابل خداوند مراتبی دارد، ‌اظهار داشت: حد نهایی تسلیم شدن در برابر خداوند قربانی کردن و از خودگذشتگی و دادن جان بدون قید و شرط و اما و اگر است.


عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، ادامه داد: زمانی که در سرزمین منا حیوانی در روز عید قربان به دست حجاج مسلمان ذبح می شود و نغمه روحانی "بسم الله وجهت وجهی للذی فطر السموات والارض" طنین انداز می شود یادآور امتحان سختی است که حضرت ابراهیم (ع) و فرزندش اسماعیل (ع) خالصانه و پیروزمندانه از آن سربلند بیرون آمدند.


حجت الاسلام شکریان، تصریح کرد: روز عید قربان روز وحدت مسلمانان جهان و ترویج فرهنگ توحید ، تسلیم و بندگی و تقویت باورهای دینی است./950/ت302/ب

ارسال نظرات