۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۲۳۹۵۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدن:

دعای عرفه انسان را از خودپرستی به خداپرستی می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدن گفت: دعای عرفه ما را به جایی می رساند که خود پرستی حود را به خدا پرستی، خودخواهی را به ایثار و خود برتر بینی را به تواضع و فرو تنی تبدیل کنیم و این مهم با اطاعت از ولی خدا تحقق می یابد.
دعاي عرفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام یزدانبخش قاسمی رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدن امروز در مراسم دعای عرفه ضمن اشاره به برکات روز ترویه، عرفه و عید قربان، گفت: این روزها پله هایی است که راه بندگی حقیقی را به ما نشان می دهد.

 

 

وی ادامه داد: روز عرفه روز مناجات و شست و شوی انسان هایی است که در تعاملات زندگی به بعضی از گناهان آلوده شده اند و در این چشمه سار عرفه خود را شست و شو می دهند.

 

 

وی با اشاره به این که عالیترین درجه برای یک انسان فدا شدن در راه محبوب است افزود: هر موجودی برای این که به درجه از کمال برسد باید در راه بالاتر از خود فدا شود و کمال انسان جز با فدا شدن در راه معبود به دست نخواهد آمد.

 

 

حجت الاسلام قاسمی ضمن اشاره به آیات قرآن پیرامون اطاعت از ولی خدا تصریح کرد: ما قبل از این که به صحرای عرفات تشرف پیدا کنیم باید دستمان در دست ولی خدا باشد که روز ترویه(8 ذی الحجه) روز ارتباط با ولی خداست.

 

 

وی همچنین با اشاره به آیه مبارکه "وَ جَعَلْنا مِنَ الْماءِ کُلَّ شَیْ‏ءٍ حَیٍّ" بیان کرد: اگر امام و ولی در جامعه وجود نداشته باشد آن جامعه آباد نخواهد شد و آبادانی یک جامعه با حضور ولی خدا تحقق پیدا می کند.

 

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدن پیرامون برکات روز عرفه و عید قربان گفت: دعای عرفه 15 محور اصلی دارد از جمله؛ شناخت صفات خدا، انسان شناسی، جهان شناسی، مقصد شناسی و اعتراف در پیشگاه خداوند از دیگر درس هایی است که در دعای عرفه می آموزیم.

 

 

وی ادامه داد: اسلام همواره اعتراف شخصی نزد شخص دیگر را نهی کرده است و تأکید دارد که اگر بنده ای به معصیتی مرتکب شد در پیشگاه خداوند متعال اعتراف کند و این مسأله به خوبی در دعای عرفه مشهود است.

 

 

حجت الاسلام قاسمی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین راه خود سازی و سیر و سلوک را امام حسین(ع) در دعای عرفه بیان می دارند و می آموزند که چگونه خدا را کشف کرده و مسیر حقیقی بندگی را نشان می دهد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات