۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۲۳۹۹۱
امام جمعه قم:

تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمن نتوانسته مردم را از ارزش ها دور کند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این که عید قربان عید یروزی بندگان بر جنود شیطان و روز شادی مومنان است، گفت: عید قربان عید اجابت دعا است و دعا برای تعجیل در فرج و رهایی مسلمانان از چنگال ظلم و ستم مهم ترین خواسته از درگاه خداوند در این عید بزرگ است.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم و توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) حجت الاسلام و المسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، صبح امروز در خطبه های نماز عید قربان با بیان این که امر به تقوا یک دستور کلی است که مصادیق و جلوه های گوناگونی دارد، گفت: قربانی کردن از جمله مصادیق تقوا است و از قربانی تقوای آن به خدا می رسد که در کارنامه انسان ثبت می شود بنابراین بهتر است قربانی فقط به خاطر رضایت خداوند انجام شود.

 

وی با بیان این که عید قربان روزی پیروزی جنود عقل بر جنود شیطان و روزی پیروزی حضرت ابراهیم(ع) و خاندانش بر شیطان است، گفت: هدف از هجرت حضرت اسماعیل و مادرش به سرزمین خشک و بی حاصل مکه طبق رهنمودهای حضرت ابراهیم (ع) در قرآن کریم اقامه نمازاست که این موضوع اهمیت نماز را برای مومنان آشکار می کند.

 

امام جمعه قم با اشاره به این که جنود شیطان به دنبال این بودند که نگذارند حضرت ابراهیم ماموریت خود را در قربانی کردن اسماعیل انجام دهد، گفت: حضرت ابراهیم به خاطر خداوند علی رغم تمامی تلاش های شیطان و جنودش، اصحاب شیطان را رمی جمرات کرد و ماموریت خود را به خوبی انجام داد که خداوند بلند در خصوص این ماموریت حضرت ابراهیم(ع) می فرمایند این امتحان بسیار سختی از حضرت ابراهیم(ع) بود و حضرت ابراهیم(ع) در آن به صورت کامل رسالت خود را انجام داد و خداوند به پاس این خدمت برای حضرت ابراهیم(ع) یک ذبح عظیم قرار داد که طبق روایات ذبح عظیم همان امام حسین(ع) در کربلا بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که خانواده شهدا در ایثار به حضرت ابراهیم(ع) اقتدا کردند، گفت: اگر خداوند به چیزی نظر کند بلند مرتبه می شود و خداوند به روزی نظر کرد شد عید قربان، به خانه ای نظر کرد شد کعبه، به یتمی نظر کرد شد پیامبر(ص) و به عایی نظر کرد شد دعای عرفه و بر همین اساس اگر خداوند به انسانی نظر کند زندگی انسان دچار تحول می شود.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) می فرمایند ورع و تقوا روش بندگی را تنظیم می کند بنابراین زمانی که تقوا قطع می شود ایمان و بندگی هم به فنا می رود؛ به همین دلیل انسان باید در حفظ تقوای خود بسیار مراقبت کند.

 

امام جمعه قم با اشاره به این که حضور گسترده مردم در دعای عرفه نشان داد با وجود هجمه گسترده فساد و تهاجم فرهنگی، دشمن نتوانسته جوانان و مردم را از معنویات و ارزش ها دور کند، گفت: خداوند قربان را عید قرار داد تا مردم پس از استغفار و بازگشت به سوی او شاد شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: انسان با قربانی کردن با تاسی به امام علی (ع) از نیازمندان دستگیری می کند و همه ما در دوران غیبت مدیون دستگیری امام ز مان (عج الله) ولی فقیه و مرجعیت هستیم.

 

وی با بیان این که در مکتب اهل بیت شادی دارای عواملی است که عقل و خرد یکی از این عواملی است که موجب شادی انسان می شود، گفت: دومین عامل شادی ایمان است و ایمان و یقین موجب شادی می شود و همچنین اعتماد به فضل خداوند سومین عامل شادی بوده و خشنودی به مردم شادی انسان را کامل می کند.

 

امام جمعه قم با با بیان که امت اسلامی باید قدر دان نعمت هایی که خداوند به آنها داده از جمله ولایت و نعمت امنیت باشند، یادآور شد: باید ملت ایران هموراه برای رهایی سایر مسلمانان از چنگال ظلم و ستم  و تعجیل در فرج دعا کنند./968/پ202/ج

ارسال نظرات