۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۲۳۹۹۹
مدیر کل دامپزشکی قم:

80 درصد از فعالیت های دامپزشکی قم در کشور الگو برداری می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دامپزشکی قم با بیان این که 80 درصد از فعالیت های این اداره در سایر استانها مورد الگوبرداری قرار گرفته است، گفت: در تمامی کشتارگاهها موجود در استان متخصصان فقهی روحانی به عنوان ناظر ذبح شرعی حضور دارند و بر تمام مراحل ذبح دام نظارت کامل می‌کنند.
مراسم قرباني به مناسبت عيد قربان ذبح شرعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مهدی رفیعی، مدیر کل دامپزشکی قم، صبح امروز پیش از برگزاری نماز عید قربان در جمع نماز گزاران ضمن تبریک عید قربان و دهه ولایت به مردم متدین شهر قم با بیان این که اداره کل دامپزشکی قم در سطح کشور عملکرد مطلوبی داشته است، گفت: بیش از 80 درصد از فعالیت های این سازمان در سایر شهرهای کشور مورد الگو برداری قرار گرفته است.

 

وی با بیان این که ذبح شرعی دام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقش مهمی در تأمین سلامت و امنیت غذایی اعضای جامعه دارد، گفت: در راستای رعایت نکات بهداشتی و ایمنی امروز 20 اکیپ ثابت و 15 اکیپ سیار مردم را در امر ذبح دام یاری می‌دهند.

 

مدیر کل دامپزشکی قم با بیان این‌که  دو کشتارگاه فعال در سطح شهر از شش صبح تا ساعت 13 ناظر به ذبح دام ها خواهند بود، گفت: تانکرهای آب و کشیک هایی در مسیر های میدان رسالت، تقاطع جمهوری و ابتدای کوچه بادی نیز در سطح شهر برای شستشو و ایجاد شرایط ذبح شرعی و بهداشتی در حال فعالیت هستند.

 

رفیعی افزود: همچنین شهروندان محترم می‌توانند با تماس به تلفن 1512 از خدمات حضوری همکاران ما در محل ذبح بهره مند شوند.

 

وی ادامه داد : تمامی خدمات ارائه شده به شهروندان در روز عید قربان توسط اکیپ های دامپزشکی رایگان است.

 

مدیر کل دامپزشکی قم با بیان این که 130 بیماری قابل انتقال میان انسان و حیوان وجود دارد و 70 درصد این بیماری ها از طریق خون قابل انتقال است، گفت: برای جلوگیری از شیوع بیمارهای مشترک میان انسان و دام و اطمینان از کیفیت گوشت قربانی به شهروندان توصیه می شود موارد قربانی خود را در کشتارگاه های مورد تایید اداره کل دامپزشکی انجام دهند.

 

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی به سرعت اداره کل دامپزشکی را در جریان قرار دهند تا ضمن برخورد با متخلف بتوان بهداشت و سلامتی شهروندان را حفظ کرد.

 

رفیعی با اشاره به این که اداره کل دامپزشکی قم پذیرای نظرات و پیشنهادات مردم است، گفت: مردم با تماس با اداره دامپزشکی  می توانند این اداره را در ارائه خدمات  بهتر به مردم یاری دهند.

 

مدیرکل دامپزشکی قم ضمن قدر دانی از مردم خواست به نکات اعلام شده از سوی اداره دامپزشکی توجه کرده و اگر ذبح را به صورت خانگی انجام می دهند از ریختن پسماندها در خیابان ها و گوشه  زمین‌های خالی جلوگیری کرده و محل ذبح را پس از انجام کار با آب مورد شست شو قرار دهند تا از جمع شدن حشرات و حیوانات موذی در محل ذبح جلوگیری کنند./968/پ202/ی

ارسال نظرات