۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۲۲۴۲۲۵
همزمان با دهه ولایت؛

مراسم اختتامیه جشنواره سراسری شعر علوی در مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری شعر علوی همزمان با دهه ولایت در ساری خبرداد.
جشنواره شعر علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: سیزدهمین جشنواره سراسری شعر علوی، همزمان با دهه ولایت و در روز نوزدهم مهرماه با حضور شاعران و اندیشمندان حوزه شعر ولایی در ساری برگزار می شود.


وی با اشاره به این که بیش از سه هزار  شعر از شاعران سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، بیان داشت: پس از داوری آثار در دو مرحله  برگزیدگان در بخش های شعرکودک و نوجوان، بزرگسال، ویژه (شعرفاطمی) و شعربومی مشخص شدند که در روز اختتامیه جشنواره معرفی شده و قدردانی خواهند شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که برداشت از خطبه ها، نامه ها و حکمت های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه و سیره آن بزرگوار در حوزه فرهنگ و عدالت اقتصادی و اجتماعی از موضوعات اصلی این جشنواره بوده است، تصریح کرد: شعر فاطمی با اشعاری از موضوع حضرت زهرا(س)  نیز از بخش ویژه این جشنواره است.


 حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: به مناسبت همزمانی این جشنواره با دهه ولایت، ویژه برنامه های فرهنگی هنری خاص در نظر گرفته شده است که با حضور مدیران کشوری و استانی برگزار خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نسبت به دوره قبل رشدی پنجاه درصدی داشته است، گفت: استقبال شاعران جوان نشانه رویکرد این شاعران به حوزه شعر دینی و ولایی است و امیدداریم که در سال های آینده این جشنواره در سطح بین المللی برگزار شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ورود فرهنگ علوی در همه شئون زندگی جامعه امروز تأکید کرد و گفت: بهره گیری از این فرهنگ اصیل اسلامی ما در مسیر سعادت و تعالی حقیقی قرار خواهد داد.


حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که امروز نیازمند درک حقیقی غدیر در جامعه هستیم، بیان داشت: اگر بتوانیم معنویت و ارزش های اصیل این فرهنگ دینی را به خوبی بشناسیم و درک کنیم می تواند در جهت گسترش و نهادینه کردن این فرهنگ اصیل گام برداریم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز امروز با پشتوانه فرهنگ غدیر در جهان عزت و اقتدار دارد، ادامه داد: غدیر به عنوان یک واقعه عظیم همچون چشمه ای جاودانه برای جامعه اسلامی می جوشد.


وی با بیان این که شخصیت امام علی(ع) والا و گوهری بی نظیر است، گفت: همه ما باید عشق به مولا علی(ع) و غدیر را که به نام ایشان ثبت شده تقویت کنیم./950/پ203/ب

ارسال نظرات