۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۲۵۵۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری 160 گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه های خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون به همت نهاد تبلیغات اسلامی 160 گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه های استان برگزار شده است.
حجت الاسلام روحاني نيا

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها را یکی از طرح های مؤثر سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج آموزه های اسلامی در جوامع هدف مزبور دانست و اظهار کرد: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون حدود 160 گفتمان دینی با موضوعات مختلف در مدارس و دانشگاه های استان خراسان شمالی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شده است.

 

وی اضافه کرد: گفتمان های دینی در استان خراسان شمالی برای دو جامعه هدف دانش آموزان و دانشجویان برگزار می شود که در این زمینه از مجموع 160 گفتمان دینی برگزار شده در سال جاری، 70 گفتمان در سطح دانشگاه ها و 90 گفتمان نیز در مدارس و آموزشگاه های این استان اجرا شده است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با یادآوری این که سال گذشته در مجموع 470 گفتمان دینی در استان خراسان شمالی برگزار شد، افزود: از این تعداد افزون بر 300 گفتمان دینی در مدارس و 167 گفتمان نیز در سطح دانشگاه های خراسان شمالی برگزار شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: امسال تلاش می شود در شش ماهه دوم سال با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، شمار گفتمان های دینی در استان افزایش یافته و تا پایان سال افزون بر 500 گفتمان دینی در سطح مدارس و دانشگاه های خراسان شمالی برگزار شود.

 

وی با بیان این که موضوعات مطرح شده در گفتمان های دینی بر اساس نیازهای جامعه تعیین می شود، خاطرنشان کرد: باید گفتمان های دینی با زبان و موضوعاتی جذاب که مورد نیاز نسل های جوان کشور است؛ برگزار شود تا خروجی آن ترویج معارف و سبک زندگی اسلامی در جامعه باشد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی افزود: گفتمان های دینی در استان خراسان شمالی در موضوعات حجاب و عفاف، مهارت های زندگی، آسیب های اجتماعی، دین و زندگی، رسانه ها و ماهواره و جنگ نرم برگزار می شود و از ابتدای مهر ماه امسال نیز با برگزاری نشست های متعدد با نهادهای مرتبط با حوزه گفتمان های دینی، برنامه ریزی های ویژه ای برای افزایش و ارتقای سطح کیفی گفتمان های دینی در استان انجام شده است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا ایجاد تحول در جوانان با بهره گیری از تأثیرگذارترین شیوه های تبلیغی، ایجاد فضای گفتگو و توسعه محافل بحث و انتقادی سالم و نیز معرفی هویت دینی و تعمیق دین آگاهی ها و باورهای اعتقادی جوانان را برخی از اهداف برگزاری گفتمان های دینی در سطح مدارس و دانشگاه ها برشمرد.

 

وی با یادآوری رهنمون های مقام معظم رهبری پیرامون برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و گفتمان های دینی در سطح مدارس و دانشگاه ها، اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه ها نهادینه کردن الگوی تفکر و اندیشه ورزی اسلامی در جامعه است چرا که تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند انجام مباحثه و گفتمان های علمی و دینی در موضوعات مختلف است.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول هستند.

 

همچنین امسال افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی و حدود 168 هزار دانش آموز نیز در دو هزار مدرسه استان خراسان شمالی مشغول تحصیل هستند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات