۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۲۵۷۷۴
با سخنرانی تولیت آستان حضرت معصومه؛

همایش بزرگ روحانیان سادات علوی فردا در ساری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ روحانیان سادات علوی فردا با سخنرانی تولیت حرم حضرت معصومه(س) ساری برگزار می شود.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که برای نخستین بار جشن سادت علوی در مازندران برگزار می شود، گفت: بنا به پیشنهاد آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در نظر داریم به مناسبت عید سعید غدیر این جشن بزرگ را فردا در مصلی حضرت امام خمینی(ره) شهر ساری برگزار کنیم.

 

 حجت الاسلام قاسمی با بیان این که در این جشن بزرگ میزبان روحانیان سادات علوی از رامسر تا گلوگاه خواهیم بود، بیان داشت: این مراسم فردا پنج شنبه، بیست و چهارم مهر از ساعت ده صبح آغاز خواهد شد.

 

وی، افزود: حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س) و امام جمعه موقت قم در این جشن بزرگ سخنرانی خواهند داشت.

 

امام جمعه موقت ساری، تصریح کرد: حدود بیش از 620 سادات در مناطق مختلف استان وجود دارد که در همین رابطه و طی مراسمی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شده بود به آیت الله طبرسی نشان فاطمی اهدا شد.

 

وی در ادامه سخنان خود به مسأله غدیر اشاره کرد و با بیان این که این ولایت فقیه ادامه راه غدیر است، تصریح کرد: تبعیت محض از ولایت فقیه موجب تداوم و تقویت جریان غدیر در کشور و جهان خواهد شد.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که غدیر بازگشت به راه ولایت و رهبری است، خاطرنشان کرد: این مسأله مهم جهان اسلام پس از توحید، از همه مفاهیم و ارزش‌های اسلامی بالاتر است.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ اﯾﻦ وﻻﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ اداﻣﻪ راه ﻏﺪﯾﺮ اﺳﺖ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﺗﺒﻌﯿﺖ ﻣﺤﺾ از وﻻﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﺪاوم و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺟﺮﯾﺎن ﻏﺪﯾﺮ در ﮐﺸﻮر و ﺟﮫﺎن ﺧﻮاھﺪ ﺷﺪ.

 

امام جمعه موقت ساری ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ وﻻﯾﺖ ﮐﻪ ﻋﻨﻮان ﺣﮑﻮﻣﺖ در اﺳﻼم و ﺷﺎﺧﺼﻪ ﻧﻈﺎم اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺑﺮای اﺳﻼم اﺳﺖ ﯾﮏ ﻣﻌﻨﺎی دﻗﯿﻖ و طﺮﯾﻘﯽ دارد، اداﻣﻪ داد: ﻣﻌﻨﺎی اﺻﻠﯽ وﻻﯾﺖ ﭘﯿﻮﺳﺘﮕﯽ، ﭘﯿﻮﻧﺪ در ھﻢ ﭘﯿﭽﯿﺪن و در ھﻢ ﺗﻨﯿﺪﮔﯽ اﺳﺖ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﻗﺎﺳﻤﯽ ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻏﺪﯾﺮﺧﻢ آﻏﺎز وﻻﯾﺖ و اﻣﺎﻣﺖ و ﻧﺸﺎن از ﻋﻘﺪ اﺧﻮت و ﻣﻮدت ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن ﺑﺎ اﻣﯿﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎن ﻋﻠﯽ(ع) و آﻏﺎز ﺗﺎرﯾﺨﯽ ﺟﺪﯾﺪ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻮد، اﻓﺰود: واﻗﻌﻪ ﻏﺪﯾﺮ ﺳﺮآﻏﺎز اﻣﺎﻣﺖ، ﻓﻠﺴﻔﻪ وﻻﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ ﺗﺪوام اﻣﺎﻣﺖ و رھﺒﺮی در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ھﻤﻮاره ﻣﻮرد ﺗﺒﻊ دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم ﻧﺒﻮده اﺳﺖ.

 

وی با اشاره به این که ولایت که عنوان حکومت در اسلام و شاخصه نظام اجتماعی و سیاسی برای اسلام است یک معنای دقیق و طریقی دارد، ادامه داد: معنای اصلی ولایت پیوستگی، پیوند در هم پیچیدن و در هم تنیدگی است.

 

امام جمعه موقت ساری ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻋﺒﻮر از وﻻﯾﺖ و رھﺒﺮی ﺗﻨﮫﺎ ﻓﻨﺎ و ﻧﯿﺴﺘﯽ را ﺑﺮای اﻓﺮاد ﭘﺪﯾﺪ ﺧﻮاھﺪ آورد، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻧﺸﺎن داده اﻓﺮادی ﮐﻪ ﺑﺨﻮاھﻨﺪ از رھﺒﺮی ﻋﺒﻮر ﮐﻨﻨﺪ دﭼﺎر ﻋﺎﻗﺒﺖ ﺑﺪی ﺧﻮاھﻨﺪ ﺷﺪ.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که غدیرخم نشان از عقد اخوت و مودت مسلمانان با امیر مؤمنان علی(ع) و آغاز تاریخی جدید در جامعه اسلامی بود، افزود: واقعه غدیر سرآغاز امامت، فلسفه ولایت فقیه تدوام امامت و رهبری در جامعه اسلامی است که همواره مورد تبع دشمنان اسلام نبوده ‌است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات