۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۲۵۷۷۸
مسؤول امور رسیدگی به مساجد خراسان جنوبی:

صلابت اسلام در گرو تقویت مساجد است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور رسیدگی به مساجد خراسان جنوبی با بیان این که مساجد کانون های علم، اقتدار، محبت، زیبایی و صلابت هستند، گفت: ویژگی ها و ثمرات حضور در این سنگرهای انسان سازی و انسان پروری باید برای جوانان معرفی شود.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند ، حجت الاسلام محمد تقی ایزد خواه، مسؤول امور رسیدگی به مساجد خراسان جنوبی،پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که مساجد، کانون های نور در روی زمین هستند، افزود: مساجد مهد انسان سازی و انسان پروری هستند بنابراین هرچه شکوه مساجد و حضور مردم در آن بیشتر شود به همان میزان بر صلابت و اقتدار جهان اسلام افزوده می شود.

 

وی با تأکید بر این که محبت وحدت می آورد، گفت: اهل بیت(ع) دریای از محبت هستند، بنابراین باید دقت کرد که رشد فکری و روحی نوجوانان با تزریق محبت اهل بیت در مساجد به آن ها محقق شود.

 

مسؤول امور رسیدگی به مساجد خراسان جنوبی بر رشد کمی کانون های مساجد تأکید کرد، گفت: در بخش کیفی باید برنامه ها با محوریت با تقوا ترین، عالم ترین و خبره ترین شخص در مساجد که همان امام جماعت است انجام شود.

 

حجت الاسلام ایزد خواه ادامه داد: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی یکی از مجموعه های باعث افتخار استان است که امید است به رونق و شکوفایی مساجد کمک کند.

 

وی با بیان این که تمامی مساجد خراسان جنوبی در حال حاضر دارای کتابخانه هستند و برنامه های فرهنگی مانند آموزش استفاده از فضای مجازی و جلسه های علمی تحت عنوان طرح حلقه های صالحین در آن ها برگزار می شود، گفت: امید است با برنامه ریزی هایی که در مساجد خراسان جنوبی انجام شده در آینده ای نزدیک این مساجد افرادی شاخص و برجسته را در زمینه های علمی، فرهنگی و دینی تحویل جامعه دهند.

 

مسؤول امرو رسیدگی به مساجد خراسان جنوبی با بیان این که برگزاری برنامه کتابخوانی و مقاله نویسی در حوزه ارتقا بصیرت و سطح فرهنگی نوجوانان و جوانانی که رد مساجد عضو هستند موثر بوده است، گفت: با توجه به این که مساجد دارای درآمد مستقل نیستند مسؤولان باید برای رونق فرهنگی این مکان ها امکانات لازم را در اختیار مدیران و ائمه جماعات قرار دهند.

 

حجت الاسلام ایزد خواه با اشاره به این که نقش امام جماعت در مساجد محوری است، گفت: در مساجدی که ائمه جماعات آن ها فعال هستند مشکلات مردم و به تبع آن سطح فرهنگی افرادی که با مساجد در ارتباط هستند ارتقا یافته است.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر باید مساجد را به جایگاه آن در زمان اسلام بازگردانیم، گفت: حضور پیوسته و مستمر جوانان و نوجوانان در مساجد و جذب آنها به مساجد می تواند نقش موثری در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان داشته باشد.

 

مسؤول امور رسیدگی به مساجد خراسان جنوبی با اشاره به این که این استان کامل ترین بانک اطلاعاتی را در خصوص مساجد دارد، گفت: احداث مساجد جدید در سطح استان نیازمند همکاری هرچه بیشتر خیران و نهادهای متولی و مردم است.

 

حجت الاسلام ایزدخواه با بیان این که مساجد خانه های خداست و مردم باید این خانه ها را همیشه پرشور نگهدارند، افزود: متاسفانه در بعضی از روستاها علی رغم بودجه زیادی که برای ساخت مساجد صرف شده مردم درب مساجد را بسته و از آن هیچ استفاده ای نمی کنند که این بزرگترین خیانت به اسلام است و باید درب مساجد در همه زمان ها به روی مردم باز باشد.

 

وی یادآورشد: باید زیبایی ها مسجد به مردم منتقل شود و. در این صورت است که می توانیم زمینه شکوفایی تمدن اسلامی را فراهم کنیم./968/پ202/ب5

 

  

ارسال نظرات