۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۲۵۸۷۸
امام جمعه بیرجند:

اعتراف به گناه در برابر غیرخدا مذموم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتراف به گناه اولین گام بندگی در پیشگاه خداوند است، گفت: اعتراف به گناه در بارگاه الهی، موجب بخشش گناهان و افزایش رزق و روزی می شود.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

حجت الاسلام محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این‌که اولین گام بندگی این است که انسان به گناهانش در پیشگاه خداوند اعتراف کند، گفت: اعتراف به گناه زمینه بخشایش گناهان انسان و افزایش روزی را فراهم می کند.

 

وی با بیان این‌که نخستین کسی که به گناه خود اعتراف کرد حضرت آدم(ع) بود، افزود: همین اعتراف حضرت آدم زمینه نجات او را از دام شیطان فراهم کرد و موجب شد که بتواند در دنیا زندگی خود و فرزندانش را در مسیر حق هدایت کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بریدن از خلق و پیوستن به خدا، دل شکستگی، به دست آوردن رقت قلب، دعا و زاری در پیشگاه خداوند، آمرزش گناهان و رها شدن از بار سنگین گناه از مهم ترین پیامدهای توبه در زندگی انسان است.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با بیان این‌که اعتراف زمینه تحول روحی انسان را در برابر خداوند فراهم کرده و موجب می شود؛ انسان در برابر حضرت حق خضوع و خشوع داشته و در اعمال و رفتار خود به اخلاص برسد، گفت: تنها کسی که شایستگی این را دارد که انسان در برابرش گناهان خود را اعتراف کند، خداوند است زیرا اعتراف در برابر غیر خدا برای انسان هیچ ثمره ای جز تحقیر و لذت ندارد.

 

وی با بیان این‌که اعتراف به گناه در برابر خداوند دارای شرایطی است، گفت: کسی که در نزد خداوند به گناه خود اعتراف می کند، باید از گناهش شرمنده باشد و با ناله و زاری و از روی اخلاص به گناه خود در برابر خداوند معترف شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که باز گو کردن گناه نزد سایر انسان ها موجب رواج گناه در جامعه می شود، افزود: انسان باید با اقرار به گناه بار خود را در این دنیا سبک کند زریا انسان اگر در حال گناه خداوند را ملاقات کند از رحمت پروردگار دور می شود.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی ادامه داد: انسان باید اعتراف به گناه را از امام سجاد و حضرت علی(ع) بیاموزد، زیرا این بزرگواران در عین این‌که معصوم بودند و گناهی نداشتند به گونه ای به درگاه خداوند عجز و لابه می کردند که انگار از گناهان خود بسیار شرمگین هستند و مرگ همین امروز در کمین آنها است.

 

وی با اشاره به این که اعتراف به گناه از نشانه های بیداری قلب انسان است، ادامه داد: انسان بیدار مراقب اعمال خود بوده و متوجه اشتباهات و گناهان خود می شود، در حالی که انسان غافل و گناهکار هرگز نمی تواند متوجه آثار گناهان خود شود، تا توبه کند بنابراین اعتراف به گناه و توبه یکی از مهم ترین نعمت هایی است که خداوند به انسان اعطا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انسانی که خود را به گناه آلوده کرده تنها با توبه فرصت بازگشت را می باید، در حالی که اگر نعمت توبه نبود، در صورت یک بار ارتکاب به گناه انسان اجازه برگشت نداشت، بنابراین توبه نشانه رحمت و لطف خداوند به انسان است. /968/ت302/ب3

ارسال نظرات