۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۲۵۹۹۵

آیین اختتامیه اجلاسیه پیرغلامان حسینی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.
مراسم اختتاميه پيرغلامان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم اختتامیه دوازدهمین اجلاس بینالمللی پیرغلامان حسینی، دقایقی پیش با حضور 800 نفر از شاعران و مداحان داخلی و خارجی، در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم غلامرضا کویتی پور با سرودن اشعاری در مدح امام حسین(ع) به مدیحه سرایی پرداخت.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عزت الله ضرغامی، مدیر کل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، در مراسم اختتامیه اجلاسیه پیرغلامان حسینی شرکت داشتند.

در ادامه این مراسم ابراهیم طاهری، دبیر اجرایی اجلاس پیرغلامان حسینی به تشریح برنامه‎های دوازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی پرداخت و افزود: مراسم اجلاسیه امسال از ویژگی‎های بسیار خاصی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان این که 22 کشور در مراسم اجلاسیه پیرغلامان حسینی اهواز شرکت کرده اند، ابرازداشت: برای نخستین بار مسؤولان تولیت کربلای معلی در این مراسم شرکت کردند.

دبیر اجرایی اجلاس پیرغلامان حسینی در ادامه از برگزاری نشست‎های تخصصی ویژه مداحان خبرداد و گفت: در این نشستها به همه بایدها و نبایدهای مداحی پرداخته شده است.

طاهری با بیان این که در اجلاسیه پیرغلامان امسال 16 نفر از پیرغلامان حسینی تجلیل شد، اظهارداشت: از 2 نفر مستند ساز و 5 فیلمساز نمونه در این اجلاسیه تقدیر شده است.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از مستند عالم و فقیه عالیقدر شیخ شوشتری که به همت صداو سیمای استان خوزستان ساخته شده است رونمایی شد.

در پایان اجلاسیه پیر غلامان حسینی نیز سبک مداحی حاج صادق آهنگران ثبت ملی شد./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات