۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۲۲۶۰۳۲
حکیم:

سربریدن و بر نیزه قرار دادن از اشتراک‎های داعش و قاتلان امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به تکرار حادثه عاشورا در این کشور، گفت: بریدن سرها و بر سر نیزه قرار دادن آنها و قطع آب از بدعت های یزید بود که شاهد تکرار آنها از سوی داعش هستیم.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در بیست و هفتمین همایش مبلغان خانم و آقا که امروز در نجف اشرف برگزار شد با اشاره به اینکه ملت عراق به شیوه امام حسین(ع) تربیت شده است، گفت: ما از داعش نمی ترسیم و شکست و ذلیل نخواهیم شد، اما از شایعات و جنگ روانی که داعش را در اوج قدرت نشان دهد، بیمناکیم. ما با امکانات محدود توانستیم داعش را از 6 هزار کیلومتر خارج سازیم.

 

وی افزود: داعش هیچ جایگاهی در عراق ندارد و حمله های بزرگی در روزهای آینده علیه داعش صورت خواهد گرفت که ضربات سهمگینی بر تروریست ها وارد می کند. بغداد صلح همچنان در امنیت و صلح باقی می ماند و تروریست ها توانایی رسیدن به آن را ندارند.

 

حکیم از ستایش نیروهای بسیج مردمی از سوی مراجع تقلید یاد کرد و خاطر نشان ساخت: داعش تنها با بمباران هوایی از بین نمی رود چرا که ما با باندهایی می جنگیم که در میان مردم حضور دارند. بهترین راه برای جنگ با داعش حضور در میدان است که ما توانایی آن را داریم.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با حضور نیروهای زمینی بیگانه به شدت مخالفت کرد و ادامه داد: عراقی ها قادر به تحقق پیروزی هستند و با توکل به خدا می توانیم داعش را با شکست بزرگی مواجه ساخته و عراق را از تروریسم پاکسازی کنیم.

 

وی معرفی وزیران کشور و دفاع را خواستار شد و تصریح کرد: متاسفانه دولت با هجمه بزرگی مواجه است. قشرهای مختلف در دولت حضور دارند پس باید برای موفقیت به آن فرصت داد.

 

این روحانی عراقی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: محرم پیام اصلاح و زندگی و ثبات و پافشاری است. ما نباید تنها به مطالعه تاریخ انقلاب عاشورا بپردازیم بلکه باید با آن زندگی کنیم. داعش هم اکنون همان شیوه ای را در پیش گرفته است که دشمنان حضرت امام حسین(ع) آن را انجام دادند که بریدن سرها و بر سر نیزه قرار دادن آنها و قطع آب از بدعت های یزید بود که شاهد تکرار آنها از سوی داعش هستیم.

 

حکیم، اسارت زنان را یکی دیگر از اشتراک های دشمان امام حسین(ع) و داعش عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: کربلا امروز با همان ویژگی ها در حال تکرار است چرا که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاء». تروریست های داعش به شیوه بزدلان می جنگند و با ذبح و کشتار درصدد ایجاد هراس در دل مردم هستند./980/ب902/د

ارسال نظرات