۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۲۶۱۳۷
نماینده آیت الله سیستانی:

هیچ خطری بغداد را تهدید نمی‎کند/ تکیه بر کمک‎های خارجی اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا با اشاره به اینکه سقوط بغداد تنها شایعه رسانه‎ای است، تکیه بر کمک بیگانگان برای شکست داعش را اشتباه توصیف کرد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه امروز شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، سقوط احتمالی بغداد در آینده ای نزدیک را شایعه ای بی پایه و اساس توصیف کرد و گفت: جنگ قشرهای مختلف ملت عراق با گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف ادامه دارد. رزمندگان در برخی مناطق به پیروزی رسیده و در چند منطقه نظیر الانبار با شکست مواجه شده اند.

 

وی افزود: پس از آنکه چند شهر الانبار تحت تصرف داعش قرار گرفت، برخی رسانه ها به شدت به مساله سقوط برخی شهرهای عراق به ویژه بغداد پرداختند. از همه شهروندان می خواهیم نسبت به هدف واقعی این هجمه رسانه ای که گسترش ترس و هراس نزد مردم و تضعیف روحیه رزمندگان است، هوشیار باشند.

 

حجت الاسلام کربلایی از فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی به عنوان ضربه ای بزرگ به دشمنان یاد کرد و اظهار داشت: برخی جریان ها با تصرف چندین شهر از سوی داعش در حال تحقق اهداف خود بودند، اما فتوای این مرجع تقلید سبب نقش برآب شدن این توطئه شد. نیروهای مسلح به همراه نیروهای بسیج مردمی و فرزندان عشایر مناطق غربی اخلاص خود را نشان داده و با قدرت در برابر داعش ایستادند و از مناطقشان دفاع کردند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: برخی از شهرها نظیر آمرلی و الضلوعیه بدون سلاح در برابر تروریست ها مقاومت کرده و به پیروزی رسیدند. از عشایر اصیل عراق به ویژه مناطق غربی می خواهیم به خداوند متعال توکل کرده و با نیروهای مسلح در جنگ علیه داعش همکاری کنند.

 

وی اعتماد به بیگانگان برای شکست داعش را بیهوده دانست و تصریح کرد: اگر کسی تصور کند برای شکست داعش باید به قدرت های خارجی اعتماد کند، کاملا در اشتباه است. البته استفاده از مواضع پاک و صادقانه کشورهای همسایه عراق ضروری است اما نباید به دور شدن اعتماد نسبت به نیروهای عراقی منجر شود./980/ب901/د

ارسال نظرات