۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۲۶۲۳۱
استاد حوزه و دانشگاه:

تنفر امت اسلامی از رژیم آل سعود هر روز بیشتر می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با محکوم کردن اقدام دولت عربستان در صدور حکم اعدام برای شیخ نمر، گفت: نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدور این حکم کاملاً شفاف و برجسته است.
شيخ نمر باقر النمر خطيب جمعه عواميه عربستان

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با محکومیت صدور حکم شیخ نمر، گفت: توطئه استکبار جهانی و دشمنان است که ما این حکم را که مطمئنیم اجرایی نخواهد شد محکوم می کنیم.

 

امام جمعه میاندرود با بیان این که شیعه و سنی برای نظام سلطه هیچ فرقی ندارد، خاطرنشان کرد: همه تلاش دشمنان اسلام ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی و آغاز جنگ مذهبی است.

 

وی با اشاره به صدور حکم اعدام شیخ نمر در عربستان سعودی، افزود: به حتم نقش رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس خبیث در صدور حکم اعدام برای شیخ نمر برجسته است.

 

امام جمعه میاندرود، ادامه داد: این دست اقدام ها حکم وهابیت است که حکم دولتی و حکومتی محسوب می شود و نه حکم قضایی که آن ها به دنبال تحقق اهداف و منافع خود هستند.

 

حجت الاسلام رسولی، افزود: حکم اعدام یک مجتهد شیعی از سوی یک حکومت وهابی و دست نشانده صادر می شود که این حکومت، حکومت آمریکایی ها و صهیونیست ها است.

 

وی خطاب به مدعیان حقوق بشر گفت: این حکم را در عربستان صادر می کنید نقض حقوق بشر نیست اما در ایران اگر یک مسلمانی یک سگ را با ماشین زیر بگیرد می گویید حقوق بشر و حقوق حیوانات در این ایران رعایت نشده است.

 

امام جمعه میاندورود با بیان این که بحث بر سر اختلاف شیعه و سنی نیست، افزود: این توطئه استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی است و به حتم مسلمانان جهان در برابر این اقدام موضعی صریح خواهند گرفت.

 

حجت الاسلام رسولی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به این که ایادی استکبار جهانی بهترین راه و شیوه را در این دیدند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند بدون آن که ریالی هزینه کرده و یا کشته ای بدهند، گفت: آنها با این طرز تفکر گروه های تکفیری نظیر القاعده، طالبان، داعش و ده ها گروه وهابی و تروریستی را با نام مجاهد مسلمان پدید آوردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه، قرآن را محور وحدت امت اسلامی دانست و با تأکید بر این که همه مسلمانان جهان باید در محور قرآن و پیامبر گرامی اسلام به دنبال وحدت باشند، بیان داشت: امروز استکبار و استعمار آتش تفرقه و اختلاف را در برخی کشورهای اسلامی روشن کردند که تنها امت اسلامی در این آتش کینه توزی دشمنان می سوزند.

 

وی با تأکید براین که امت اسلامی باید دستان شیطانی دشمنان را از سرزمین های اسلامی قطع کنند، افزود: وحدت و برادری تنها را پیروزی مسلمانان جهان در برابر کفر و ظلم بیگانگان است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات