۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۲۶۴۵۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

تقویت ارزش های دینی رویکرد اصلی برنامه های اوقاف است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: خدمتگزاری به مردم یک توفیق الهی است و سازمان اوقاف افتخار دارد که در راستای ارزش‌های دینی و در جهت اجرای امینانه نیات واقفان قدم بردارد و عمل کند.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جمع کارکنان این اداره کل با اشاره به اهمیت وقف از دیدگاه اسلام، بیان داشت: وقف در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و ائمه معصومین(ع) در زندگی خود اموالشان را برای نیازهای روز جامعه وقف می‌کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف یک نهاد اجتماعی، دینی، مذهبی و اقتصادی است، بیان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه دو کار بزرگ وقف و امامزادگان را عهده‌دار است.

 

حجت الاسلام علیزاده، تصریح کرد: خدمت به وقف و امامزادگان خدمت به اهل بیت(ع)، قرآن، اسلام و خدمت به اندیشه‌های ناب محمدی(ص)، خدمت به حیات زنده بشری و خدمت به توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

 

وی با تاکید بر این که سازمان اوقاف امانتدار اموال وقف شده واقفان خیراندیش است و همه بدانند که اوقاف موقوفه‌دار نه موقوفه‌خوار است، گفت: کارکنان، اصحاب وقف و بقاع متبرکه ذره‌ای از حقوق موقوفات و بقاع متبرکه کوتاه نخواهند آمد.

 

حجت الاسلام علیزاده، ادامه داد: خدمتگزاری به مردم یک توفیق الهی است و سازمان اوقاف افتخار دارد که در راستای ارزش‌های دینی و در جهت اجرای امینانه نیات نیات واقفان قدم بردارد و عمل کند.

 

وی با اشاره به این که اوقاف از فقرا و افراد مستمند جامعه بر اساس نیات واقفان دستگیری می‌کند، افزود: اوقاف برای حفظ و تقویت ارزش‌های دینی از جمله سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برنامه های گسترده ای در دستور کار قرار داده است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، فعالیت اوقاف را غیر از مباحث قرآنی و فرهنگی، مباحث اقتصادی نیز دانست و تصریح کرد: اوقاف به یقین در سال اقتصاد و فرهنگ مخاطب جدی مقام معظم رهبری است و در همین راستا نیز با تشکیل کارگروه های تخصصی پیگیر تحقق مطالبات رهبری در حوزه فرهنگی و اقتصادی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که اوقاف نهادی با دو رویکرد فرهنگی و اقتصادی است، افزود: این سازمان در حوزه فرهنگی با اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در امامزادگان و اجرای نیات واقفان در مسیر تقوین اسلام، انقلاب و ارزش های دینی گام بر می دارد.

 

وی، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش اقتصادی نیز با اجرای پروژه‌های عمرانی در امامزادگان و سرمایه‌گذاری در موقوفات به دنبال کار اقتصادی است تا وقف را زنده و بروزرسانی کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که خدمت در اوقاف یک افتخار بزرگی است که نصیب ما شد و این خدمت در حقیقت خدمت به دین، قرآن و اهل بیت(ع) است، بیان کرد: هرکس به اندازه ذره‌ای از حقوق وقف و موقوفات و امامزادگان و بقاع متبرکه دفاع کند به یقین در مسیر مورد نظر اهل بیت(ع) حرکت کرده و  اگر ذره‌ای در مقابل وقف، موقوفات و بقاع متبرکه و امامزادگان بایستد خیانت به اهل بیت(ع) کرده است./950/ پ202/ب1

ارسال نظرات