۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۲۶۵۱۱
به همت سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت؛

برگزاری مسابقات تسنیم، تلاوت، حفظ و قرائت قرآن کریم در جاجرم

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاجرم از برگزاری مسابقات تسنیم، تلاوت، حفظ و قرائت قرآن کریم در این شهرستان به همت نهاد تبلیغات اسلامی خبر داد.
برگزاري مسابقات قرآن در جاجرم

حجت الاسلام مجید حسین پور، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، به تشریح برخی از اقدامات نهاد تبلیغات اسلامی در این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال به منظور توسعه و ترویج آموزه های قرآنی در مناطق مختلف جاجرم، چهار خانه قرآنی در مرکز این شهرستان راه اندازی شد.

 

به گفته وی در این مدت خانه های قرآن جدید کوثر به مدیریت خانم صفری، خانه قرآن شهری یاس نبوی به مدیریت خانم شاکری، خانه قرآنی شهری ضحی به مدیریت خانم نیازی و خانه قرآن شهری قائم به مدیریت خانم قاسمی با دریافت مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 

حجت الاسلام حسین پور در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات اذان و قرائت قرآن در شهرستان جاجرم به همت تبلیغات اسلامی و ستاد نماز جمعه شهرستان جاجرم، افزود: این مسابقات در محل دفتر امام جمعه جاجرم در دو رده سنی زیر 16سال و بالای 16 سال ویژه برادران برگزار شد.

 

وی با بیان این که هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی استعدادهای قرآنی و مؤذنان برتر این شهرستان به منظور شرکت در مسابقات منطقه ای و ملی بود، اضافه کرد: در پایان این رقابت ها به نفرات برتر، در جمع نمازگزاران نماز باصلابت جمعه مرکز این شهرستان، هدایای ارزشمندی اهدا شد.

 

حجت الاسلام حسین پور همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات تلاوت و حفظ قرآن کریم در شهرستان جاجرم، از حضور 22 قرآن آموز در این مسابقات خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مسابقات 9 نفر در رشته قرائت، یک نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم و 12 نفر در رشته حفظ 15 جزء قرآن شرکت کردند.

 

به گفته وی مرحله استانی مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم نیز دی ماه جاری به میزبانی بجنورد برگزار می شود و برگزیدگان مرحله شهرستانی به این مسابقات اعزام خواهند شد.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاجرم در ادامه از برگزاری دومین دوره مسابقات تسنیم در این شهرستان خبر داد و با اشاره به این که ثبت نام برای شرکت در این مسابقات انجام شده است، افزود: مسابقات تسنیم ویژه پرسنل و اعضای خانواده کارکنان نهادهای فرهنگی و مذهبی بوده و در دو بخش حفظ و مفاهیم قرآن برگزار می شود.

 

وی با یادآوری این که مسابقات مزبور در دی ماه امسال برگزار خواهد شد، در این مسابقات قرآن آموزان در رشته های حفظ سه جزء، حفظ یک جزء، حفظ موضوعی و مفاهیم قرآن رقابت خواهند کرد.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاجرم دیدار با مسؤولان هیئات مذهبی شهرستان به منظور بررسی و رفع مشکلات موجود، ساماندهی مجامع و هیئات مذهبی و نقش نظارتی تبلیغات اسلامی، برنامه ریزی و برگزاری مراسم های مذهبی و فرهنگی، برگزاری گفتمان های دینی با موضوعات مختلف در مدارس و دانشگاه ها با حضور مدرسان برتر حوزه و دانشگاه، پیگیری احداث و بهره برداری از خانه های عالم، اعزام روحانیان مبلغ و طرح های تبلیغی در مناسبت های مذهبی و ایام سال و ... را از جمله فعالیت های این اداره برشمرد.

 

گفتنی است، شهرستان 36 هزار نفری جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی واقع شده و در این شهرستان دو حوزه علمیه خواهران و برادران فعالیت دارند.

 

همچنین در سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی در مهر ماه سال 91، احداث استاد سرا و مدرسه علمیه در شهرستان جاجرم به تصویب رسید که در حال حاضر در دست ساخت قرار دارند./9314/ت302/ب

ارسال نظرات