۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۲۶۵۵۵
به مدت سه روز؛

آزمون شفاهی حوزه علمیه مازندران از فردا آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران از برگزاری امتحانات شفاهی مدارس علمیه استان از فردا خبر داد.
معاون پژوهش حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری امتحانات شفاهی مدارس علمیه استان از فردا خبر داد.

 

وی با بیان این که آزمون شفاهی مدارس علمیه مازندران از پایه های یک تا ده خواهد بود، افزود: این امتحانات از فردا سی ام مهر به مدت سه روز در چهار نقطه استان مازندران برگزار خواهد شد.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: مدارس علمیه آیت الله بهشتی(ره) نوشهر، امام حسن عسکری(ع) آمل، امام صادق(ع) کوتنا و مدیریت حوزه علمیه استان در ساری چهار نقطه مورد نظر برای انجام مصاحبه شفاهی حوزه علمیه مازندران است.

 

حجت الاسلام اکبری تعداد طلاب واجد الشرایط مصاحبه حوزه علمیه مازندران را 413 نفر اعلام کرد و بیان داشت: این طلاب از پایه یک تا ده هستند که برای آزمون شفاهی اعلام آمادگی کردند.

 

وی در ادامه همچنین از آمادگی 133 نفر از اساتید حوزه علمیه مازندران برای شرکت در آزمون شفاهی در تاریخ های اعلام شده خبر داد و خاطرنشان کرد: این اساتید، داوطلب اخذ حکم و مجوز تدریس و یا ارتقاء حکم تدریس هستند و به همین منظور در این آزمون شفاهی شرکت می کنند.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که چهار استاد از قم و چهار استاد مجرب و توانمند حوزه علمیه استان وظیفه انجام مصاحبه را عهده دار هستند، تصریح کرد: این اساتید اعزامی و بومی در چهار گروه از داوطلبان حوزه علمیه مازندران مصاحبه خواهند کرد.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که در این آزمون شفاهی برخی از داوطلبان در یک درس فقه و یا اصول و برخی نیز در دو درس شرکت خواهند کرد، گفت: همچنین عده ای داوطلبان شرکت کننده در این آزمون شفاهی تجدیدی از دوره قبل هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت علمی 23 مدرسه علمیه تحت پوشش حوزه علمیه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با راه اندازی مرکز مدیریت حوزه علمیه در استان و برنامه ریزی صورت گرفته شاهد ارتقاء شاخص های کیفی در این مدارس هستیم.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال پایه های یک تا ده در برخی مدارس علمیه استان فعال است، افزود: در تلاش هستیم با فراهم کردن زیرساخت های لازم دروس خارج فقه نیز به صورت رسمی در برخی مدارس علمیه استان نیز آغاز شود./950/ت302/ب1

ارسال نظرات