۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۲۶۶۱۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

2 هزار نفر در مسابقات قرآنی اوقاف ثبت نام کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که یکی از مهم ترین راهبردهای سازمان اوقاف در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و وقف قرآنی در میان مردم برگزاری مسابقات قرآنی در رشته های مختلف است، گفت: بیش از دو هزار نفر در مسابقات قرآنی اوقاف تاکنون ثبت نام کرده اند.
گرايلي اوقاف خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که یکی از راهبردهای مهم سازمان اوقاف در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه و ارتقای این فرهنگ، برگزاری مسابقات قرآنی است، گفت: برگزاری برنامه های قرآنی برای نهادینه کردن نهضت ملی قرآن کریم از ضرورت بسیار زیادی برخوردار است به گونه ای که حتی وقف های قرآنی در راستای تحقق نهضت ملی قرآن کریم و توسعه فرهنگ قرآنی است.

 

 وی با بیان این که ثبت نام سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی در رشته‌های حفظ (یک جزء، دو جزء، پنج جزء، 10جزء، 20 جزء) ، مفاهیم تخصصی و مفاهیم عمومی، فرازخوانی(قرائت تقلیدی)، قرائت از حفظ پنج جزء، قرائت از حفظ 10 جزء، ابتهال، اذان و مدیحه‌سرایی آغاز شده و تاکنون بیش از دو هزار نفر در این مسابقات ثبت نام کرده اند، گفت: علاقمندان برای ثبت نام می توانند به دفاتر اوقاف و بقاع متبرکه مراجعه کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف تنها محدود به بزرگسالان نیست، گفت: به مدت سه سال است که مسابقات قرآنی اوقاف برای کودکان و نوجوانان به صورت جداگانه و باموضوعات متفاوت برگزار می شود.

 

حجت الاسلام گرا یلی با بیان این که تنوع رشته‌های مسابقات قرآن در بخش حفظ و قرائت زمینه حضور حداکثری افراد در مسابقات را فراهم کرده است، گفت: هدف از ایجا این تنوع جذب افراد به مسابقات قرآنی در راستای تربیت و ایجاد انگیزه برای حافظان و قاریان توانمند است.

 

وی با اشاره به ضرورت تقویت این رشته‌ها، ادامه داد: امیدوار هستیم این رشته‌ها در سال اول تقویت شود تا در آینده  به یکی از مهم ترین رشته‌های مسابقات قرآن در شرق کشور تبدیل شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به شرایط لازم برای شرکت در سی‏ و هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم، افزود: سکونت در شهرستان محل ثبت ‏نام و محل برگزاری مسابقه از شرایط الزامی برای شرکت در مسابقات است و هر نفر تنها می‏تواند در یکی از رشته‌‏های حفظ، قرائت یا ترتیل شرکت کند اما شرکت در رشته مفاهیم تخصصی به‌عنوان رشته دوم بلامانع است.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که دانشجویان صرفا در طول مدت تحصیل و سربازان در طول مدت خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهینامه معتبر می‌‏توانند در شهرستان محل تحصیل و یا خدمت ثبت‏ نام کنند، افزود: شاغلان دستگاه‌‏های دولتی و غیردولتی با ارائه گواهی و به‌ شرط سکونت در محل خدمت سازمانی خود حق شرکت در مسابقات آن شهر را دارند.

 

وی یادآور شد: مرحله شهرستانی سی‌‌ و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف شهرستان بیرجند و درمیان اول و دوم آبان در آستان مقدس باقریه و حسینیه امام رضا(ع) به‌مدت دو روز در بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات