۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۲۶۶۳۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

صدور حکم اعدام شیخ نمر نقض آشکار حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر از سوی رژیم آل سعود گفت: صدور و اجرای این حکم نقض آشکار حقوق بشر از سوی رژیم دیکتاتوری آل سعود است.
حجت الاسلام و المسلمين معلمي، نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به حضور دبیر کل سازمان ملل در غزه، گفت: دبیرکل سازمان ملل به غزه رفته و آن جا را از نزدیک دید و حال که دیده است گفت جنایاتی که در غزه رخ می دهد مایه شرمساری جامعه بشری است.

 

وی با اشاره به این که نسبت به سازمان ملل و شورای امنیت خوشبین نبوده و نیستیم، ادامه داد: متأسفانه مجامع بین المللی مدعی دفاع از حقوق بشر در حال سوء استفاده از این مجامع ساختگی هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در ادامه سخنان خود با بیان این که عربستان که خود را خادم الحرمین می داند امروز هم پیمان آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، خاطرنشان کرد: در حالی وزیر امور خارجه عربستان ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم می کند که خود این کشور حامی و پشتیبان اصلی گروه های تروریستی در منطقه است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه حکام دیکتاتور منطقه امروز حامی تروریست های جنایتکار منطقه هستند، ادامه داد: عربستان به جای متهم کردن ایران اسلامی باید دست از حمایت و پشتیبانی داعش در منطقه بردارد.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که پول نفت عربستان خرج گسترش گروه های تروریستی در خاورمیانه می شود، ادامه داد: اگر امروز آمریکا در منطقه جولان می دهد با چراغ سبز حکام خودفروخته و دیکتاتور منطقه است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نظام اسلامی با اقتدار در برابر دشمنان و زیاده خواهان می ایستد، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی در دفاع از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی همواره پیشگام بوده و هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که ایران اسلامی مدافع حقوق مظلومان عالم است، ادامه داد: به حتم ایران اسلامی اجازه نخواهد داد خاورمیانه به محل جولان دادن آمریکایی ها و هم پیمانانش تبدیل شود. 

 

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که امروز اعتراضات به حق مردم بحرین از سوی رژیم آل خلیفه به راحتی سرکوب می شود و عربستان نیز از این سرکوب ها حمایت می کند، تصریح کرد: بحرین از سرکوب مردم خود عاجز شده و عربستان برای کشتار مردم بی دفاع بحرین لشکر رزمی کلاسیک اعزام می کند و مقامات عربستانی این گونه اقدامات را دخالت نمی داند.

 

وی با بیان این که رژیم آل سعود باید از عاقبت دیگر دیکتاتورهای سرنگون شده منطقه درس عبرت بگیرد، ادامه داد: به حتم پایه های رژیم آل سعود سست و متزلزل است و در آینده ای نزدیک شاهد فرو ریختن کاخ های این دیکتاتور خواهیم بود.

 

امام جمعه قائمشهر گفت: چتر حمایت آمریکا بالای سر عربستان سعودی بوده و آن قدر خود را در قدرت می بیند که یک روحانی شیعه تنها به بد رفتاری مأموران سعودی با مردم اعتراض کرده بود و سال ها است که او را در زندان نگه داشتند و اخیراً اعلام کردند محکوم به اعدام و حکمش هم در محکمه عالی تایید شده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هیچ حقوق بشری در دنیا وجود ندارد که فریادی بلند کند و نسبت به این حکم اعتراض کند، بیان داشت: اما اگر در ایران اسلامی یک جنایتکار جاسوس دستگیر شده و زندانی شود،مقامات آمریکایی شروع به رجزخوانی می کنند، اما امروز در برابر این حکم رژیم آل سعود زبان به دهان گرفته اند.

 

وی با بیان این که نباید در برابر این دست اقدامات ساکت نشست، گفت: نباید از فرهنگ اهل بیت(ع) فاصله بگیریم چون این فرهنگ ذلت پذیری ندارد و شهادت را تحمل می کند اما عزت خود را زیر پا نمی گذارد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات