۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۲۶۷۸۴
آیت الله مهمان نواز:

آیت الله مهدوی کنی منشأ خدمات ارزشمندی برای نظام و انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت به مناسبت عروج ملکوتی آیت الله مهدوی کنی، گفت: این عالم ربانی منشأ خدمات ارزشمند و ماندگاری برای نظام و انقلاب بود.
مرحوم آيت الله مهدوي کني

آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری که صبح سه شنبه روی داد، اظهار کرد: آیت الله مهدوی کنی یکی از یاران صدیق و دیرینه امام خمینی(ره) بود که چه قبل و چه پس از پیروزی انقلاب برای اسلام و نظام اسلامی زحمات فراوانی کشید.

 

وی آیت الله مهدوی کنی را عالمی مجاهد، به معنای واقعی زاهد و خداپرست و شخصیتی بزرگوار توصیف کرد که عمری برای اسلام زحمت کشید و لحظه ای از تلاش در راه احیای ارزش های اسلامی و تقویت بعد دینی جامعه دست نکشید.

 

آیت الله مهمان نواز ضایعه رحلت این عالم بزرگ را خدمت رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و روحانیان و مردم مسلمان تسلیت گفت و افزود: آیت الله مهدوی کنی در طول بیش از سه دهه نظام اسلامی و پیش از انقلاب در جریان مبارزات انقلابی؛ مسؤولیت های مختلفی بر عهده گرفت که در تمامی این مسؤولیت ها منشاء خدمات ارزشمند و ماندگاری برای نظام و انقلاب شد.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این عالم ربانی خدمات فراوانی برای اعتلای اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و علمی کشور و نظام اسلامی انجام داد و درگذشت وی ضایعه بزرگی برای اسلام و نظام اسلامی محسوب می شود.

 

وی همچنین با اشاره به خدمات آیت الله مهدوی کنی در سمت ریاست مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: ریاست مجلس خبرگان رهبری از مسؤولیت های سنگین و مهم این مجاهد بزرگ بود که وی به خوبی از عهده این مسؤولیت برآمد.

 

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار داشت: به مناسبت رحلت آیت الله مهدوی کنی برنامه هایی در این استان برگزار می شود که به زودی به اطلاع مردم می رسد.

 

گفتنی است، آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(سه‌شنبه) به ملکوت اعلی پیوست.

 

رییس مجلس خبرگان رهبری در روز چهارشنبه چهاردهم خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره) دچار حمله قلبی و به بیمارستان بهمن منتقل شد.

 

وی صبح امروز در بیمارستان قلب شهید رجایی در سن 83 سالگی دارفانی را وداع گفت./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات