۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۲۷۴۷۲

خبرهای کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم سوگواری دهه اول محرم در حوزه علمیه خواهران مشهد، ویژه برنامه های ماه محرم صداوسیمای خراسان رضوی و برپایی نمایشگاه عاشورا در فرهنگسرای قرآن و عترت عناوین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه نرجس(س)، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، مراسم سوگواری در دهه اول این ماه ویژه عموم بانوان در این مدرسه برگزار می شود.

 

 بنا بر این گزارش، این مراسم از روز سه شنبه  ششم تا سیزدهم آبان از ساعت15:30 در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار خواهد شد.

 

لازم به ذکر است برنامه های این مراسم شامل زیارت عاشورا، سخنرانی، سوگواری و نماز جماعت است.

 

واحد فرهنگی مدرسه همچنین برنامه هایی را در صبحگاه ویژه طلاب در نظر گرفته است که شامل مداحی، قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی می شود.

 

حضور روزانه 400نفر از شهروندان در نمایشگاه عاشورایی

حمید غلامی، مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد گفت: فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد به منظور احیای مفاهیم والای حماسه حسینی در دهه اول محرم اقدام به برپایی نمایشگاه عاشورا می نماید.


وی با اشاره به این که با تعامل با مدارس و تشکل های مردمی ومساجد، روزانه 400نفر از شهروندان برای بهره گیری از این نمایشگاه مفهومی در فرهنگسرای قرآن وعترت حضور می آیند.


غلامی تصریح کرد: این نمایشگاه در قالب 25 تابلو تخته شاسی، وقایع عاشورا را به نمایش می گذارد و مخاطبان پس از بهره گیری از این فضای نمایشگاهی که در نگارخانه این فرهنگ سرا دایر است از محصولات فرهنگی  حوزه قرآن و عترت بهره می گیرند.


مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد با بیان این که پس از بازدید از نمایشگاه مراسم قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی با حضور کارشناسان مذهبی برای شهروندان برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه القای مفاهیم و دستاوردهای واقعه عاشورا به شهروندان مشهدی است تا هر چه بیشتر از تعالیم سیره حسینی در زندگی استفاده کنند.

 

معرفی تازه های تولید صدا و سیمای خراسان رضوی ویژه ایام محرم

 همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی صدا وسیمای خراسان رضوی ویژه برنامه هایی با تأکید بر موضوع سبک زندگی سیدالشهداء(ع) و ارتقاء سطح بینش معارفی شنوندگان و بینندگان تهیه کرده است.

 

شبکه استانی سیمای خراسان رضوی با ویژه برنامه «حضرت عشق » به استقبال ماه محرم می رود. این برنامه از ساعت 18:30 تا 19:15 به تهیه کنندگی مسعود توجهی پخش می شود. ارتباط با حرم مطهر رضوی، گفتگوی کارشناسی، مستند گزارشی، مداحی و ... از بخش های مختلف این برنامه است.

 

همچنین در طول ایام محرم بعد از مراسم نماز مغرب، در برنامه « شور شیدایی » با حرم مطهر رضوی ارتباط برقرار می شود و مراسم معنوی و حسینی حرم مطهر ر ضوی به مدت   30 دقیقه   به تهیه کنند گی جواد قطمیری پوشش داده می شود.

 

ضمن این که برنامه های صبحگاهی، عصرگاهی و شبانگاهی سیما با رویکرد نقش محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در زندگی روز مره مردم و سبک زندگی حسینی (ع) همراه مخاطبان عزادار حسینی (ع) است.

 

 همچنین در این ایام سریال های معصومیت از دست رفته (ساعت 9 صبح )، رخنه (ساعت 23:15 )، مستند پرده عاشقی (ساعت9:45 )، سلام بر حسین«ع»( ساعت 45/13) و فیلم های سینمایی توکل، ظهر آبی، نجوا، صدایم کن، چراغ های رابطه، مسیر عشق، در ساعت 14:15 از شبکه استانی سیمای خراسان رضویی پخش می شود.

 

پخش سخنرانی های مذهبی ساعت 22 هر شب با موضوع محرم و زندگی حسینی و فلسفه نهضت عاشورایی و نیز پخش مستندهای خیمه، نذر سرخ، ماتم در سکوت و خوشه های عشق ساعت 20 مخاطبان شبکه استانی را با خود همراه می سازد.

 

شبکه استانی صدای خراسان رضوی نیز در ایام ماه محرم با ویژه برنامه هایی به استقبال ماه خون و شهادت می رود.

 

برنامه ترکیبی 10 قسمتی «بیرق عشق » با پشتوانه تحقیقی و پژوهشی به تهیه کنندگی رضا اعلم از ساعت 19:30 تا 20:30 با موضوع سبک زندگی در کلام امام حسین(ع) از شبکه استانی صدای خراسان رضوی و سایر شبکه های استانی دیگر پخش می شود. گزارش، کارشناس، مداحی و ... از بخش های مختلف این برنامه است.

 

برنامه زنده و عصر گاهی فانوس از ساعت 18 تا 19 به مدت 13 شب تکیه و حسینیه رادیو است که تا شب شهادت امام سجاد(ع) به روی آنتن می رود. روضه خوانی، مداحی و مرثیه سرایی ، ارتباط با مردم، سخنرانی، نمایش، کارشناس مذهبی، گزارش از محافل حسینی و.... از بخش های مختلف این برنامه است.

 

مستند « مداحان خراسانی» در 20 قسمت به گفتگو با مداحان و پیر غلامان مشهدی و چگونگی زندگی و خاطرات آنان می پردازد. تهیه کننده این برنامه مرضیه رحیمی و مجید داودی است. این برنامه در فواصل پخش شبکه استانی صدا روزی 2 بار پخش می شود.

 

« صدای سخن عشق» به تهیه کنندگی مهدی میری مقدم به موضوع پیوند بین امام حسین(ع) و قرآن می پردازد. این برنامه در فواصل پخش از شبکه استانی و سایر شبکه های استانی دیگر پخش می شود.

 

مسابقه «ساجدان عاشق» به معرفی 40 تن از یاران و اصحاب امام حسین(ع) می پردازد. این مسابقه تا اربعین حسینی به مدت 5 دقیقه ادامه دارد و در فواصل پخش به تهیه کنندگی حبیب شهسوار پور به روی آنتن می رود.

 

 برنامه «حسینیه دل» در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب دو ویژه برنامه به تهیه کنندگی نادر افشار ساعت 9 تا 13 با هدف پوشش عزاداری های مشهد و شهرستان ها و ارتباط با شبکه ها تهیه شده است.

 

«شب های ایران»نیز به تهیه کنندگی رضا سلیمانی در شب عاشورا از 30 دقیقه بامداد تا 2 از شبکه استانی صدا و سایر شبکه های استانی به صورت زنده پخش می شود.

 

 دو برنامه گفت و گو محور نیز ویژه دهه اول محرم با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و قیام ابا عبدالله ع نیز از این شبکه پخش می شود./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات