۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۲۷۷۸۲
استاد جامعة المصطفی:

دشمن در کمین هیأت‌های عزاداری است

خبرگزاری رسا ـ استاد جامعة المصطفی با اشاره به آسیب‌هایی که ممکن است عزاداران به آن گرفتار شوند، گفت: مبلغان باید به مردم توضیح دهند که اسلام و شیعه دشمنان کمین کرده ای دارد که تلاش می کنند با استفاده از بعضی ابزار ها به عزاداری امام حسین(ع) ضربه بزنند.
حجت الاسلام حسن خيري

حجت الاسلام حسن خیری، استاد جامعة المصطفی العالمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع)، گفت: اگر در عزاداری ها از احساسات استفاده می شود این احساسات بر پایه عقلانیت و معرفت شکل می گیرد.

 

وی افزود: احکام اسلام بر پایه عقلانیت است و کار بیهوده در آن راه ندارد؛ بنابر این از قیام امام حسین(ع) عقلانیت، معرفت و پیشبرد اهداف شریعت فهمیده می شود و باید از این حماسه برای تقویت پایه های تمدن سازی اسلا می استفاده کرد.

 

استاد جامعة المصطفی با بیان این که مناسک عزاداری باید به روح و عواطف انسان برگشت کند، اظهار داشت: وظیفه مبلغان این است که افزون بر برگزاری و تقویت هیأت های عزاداری، از ورود خرافات به این جلسات و هیأ ت ها جلوگیری کنند.

 

 دشمن در کمین هیأت های عزاداری است

 

وی با اشاره به آسیب هایی که ممکن است عزاداران به آن گرفتار شوند، ادامه داد: مبلغان باید ارشاد مردم را اصل قرار داده و به مردم توضیح دهند که اسلام و شیعه دشمنان کمین کرده ای دارند و تلاش می کنند با استفاده از بعضی ابزار ها به عزاداری امام حسین(ع) ضربه بزنند.

 

رییس دانشگاه آزاد نراق، ابراز داشت: قضیه گروه های تکفیری، اسلام ستیزی و ایران هراسی به این دلیل است که تشیع عقلانی و معنوی راه خود را پیدا کرده است؛ بنابراین باید از عزاداری ها مراقبت شود تا غلط اندازی دشمنان سبب انحراف ذهن های مردم نگردد.

 

وی با بیان توصیه هایی به مداحان، یادآور شد: اصل گرم نگه داشتن عزاداری ها به وسیله اشعار و مداحی بسیار مبارک است اما باید مراقب بود آنچه که مستند نیست و سبب وهن به شیعه و قیام امام حسین(ع)می شود، بیان نشود.

 

حجت الاسلام خیری در پایان خاطرنشان کرد: آن قدر محتوای  عمیق در حماسه و قیام امام حسین(ع) وجود دارد که دیگر نیازی به غیر مستندات نیست؛ بنابراین از هر راهی نباید برای بر انگیختن احساسات مردم استفاده کرد./1323/ت302/ی

ارسال نظرات