۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۲۷۹۱۲
امام جمعه بابل:

روح سادگی حاکم بر عزاداری حسینی بر عظمت آن خواهد افزود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان این که آنچه که بر عظمت عزاداری می افزاید سادگی آن است، گفت: امسال تقاضا می کنم که مانند گذشتگان به صورت پابرهنه به اقامه عزا در قالب دسته های بزرگ سینه زنی صورت گیرد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع هیأت های مذهبی این شهرستان، عزاداری در ماه محرم را موجب پیوستگی و اتحاد جهان تشیع عنوان کرد و گفت: محال است در جایی شیعه باشد و اقامه عزای سید الشهدا صورت نگیرد زیرا در ماه محرم خون شیعه با حرات نام و یاد سید الشهدا به جوش و خروش می آید.

 

وی افزود: دشمنان مکتب تشیع همواره در صدد این بودند تا عزاداری امام حسین(ع) را از مردم بگیرند، اما علیرغم طی شدن قرن های متمادی هر چه می گذرد عزاری سیدالشهدا با شکوه تر برگزار می شود.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل به برخی محدوددیت ها برای شیعیان برای برپا نکردن عزای سیدالشهدا اشاره و خاطرنشان کرد: شیعه ممکن است در جایی نتواند به نحو شایسته برنامه عزاداری به راه بیاندازد ولیکن آثار حزن ولو یک پیراهن مشکی به عشق و ابراز ارادت با ساحت امام حسین(ع) بر تن خود می کند.

 

وی افزود: ماه محرم و صفر یک موفعیت استثتایی است که خدای متعال به برکت سید الشهداء برای جهان تشیع فراهم کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این که دشمن در صدد است سرمایه عزاداری سید الشهدا را از ما بگیرد، تصریح کرد: به یقین باور کنیم که دشمن در این  زمینه برنامه ریزی کرده است و این ها یک خیال نیست بلکه واقعیتی براساس اسناد به دست آمده است.

 

وی ادامه داد: دشمن وقتی نمی تواند جلوی عزاداری را بگیرد در صدد است این ارزش مهم را منحرف کند و اموری را انجام بدهند تا روح عاشورا را از آن بگیرند.

 

حجت الاسلام روحانی به برخی از انحرافات صورت گرفته در سالیان اخیر در عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: بخشی از انحرافات در قالب اشعار و بخشی در قالب عزاداری ها است تا پیام سیدالشهداء اگر دگرگون و وارونه القا شود این ها انحراف است.

 

وی به انحراف در نحوه عزاداری هم اشاره و خاطرنشان کرد: به کاربردن آلات متعدد موسیقی و راه انداختن کارناوال و دسته های موزیک محرم در خیابان  از انحرافات صورت گرفته در عزاداری سید الشهدا است.

 

امام جمعه بابل در ادامه به موضوع علم کشی و استفاده از علم های فلزی پرداخت و تصریح کرد: در دیداری که با برخی بانیان علم کشی داشتم از آنها درخواست کردم که به جای اینکه دسته های علم راه بیاندازند دسته های سینه زنی و عزاداری  راه اندازی کنند.

 

وی ادامه داد: در برخی از مناطق کشور با بلندگوی معمولی و تجهیزات محدود، دسته های بزرگی را به راه می اندازند و همه یا حسین می گویند و سینه  می زنند.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که آنچه که بر عظمت عزاداری می افزاید سادگی آن است، گفت: امسال تقاضا می کنم که مانند گذشتگان به صورت پابرهنه به اقامه عزا در قالب دسته های بزرگ سینه زنی صورت گیرد.

 

وی افزود: خداوند به برکت امام حسین(ع) به عزاداران سید الشهدا حیات ابدی می دهد و باید در چنین روزهایی عزاداری شایسته ای داشته باشیم تا به سمت خالص شدن بیشتر برویم.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این نکته که عزاداری  باید گسترده و پیوسته باشد گفت: خوب است دسته های کوچک عزاداری به هم بپیوندند و در قالب دسته های بزرگ عظمت شیعه و وحدت جهان تشیع را نمایان کنند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات