۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۲۷۹۳۹
امام جمعه نور:

مجالس عزاداری حسینی همراه با عقلانیت و برهان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با تأکید براین که ماه محرم فرصتی برای تبیین صحیح نهضت حسینی است، گفت: مجالس عزای حسینی باید همراه با عقلانیت و برهان همراه باشد.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور امروز در جمع مردم این شهرستان همزمان با ماه محرم، گفت: ماه محرم فرصتی ارزنده برای ارتقای معرفت و معنویت بوده که باید به آن توجه شود.

 

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، بیان داشت: هرکس شش خصلت و ویژگی را در خود جمع کرده و توجه به آن کند هیچ مطلوب و امر پسندیده ای که او را به بهشت ببرد را از دست نداده و هر آن چه سبب فرار و گریز از جهنم باشد را رعایت کند.

 

امام جمعه نور با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع)، تصریح کرد: عزاداری سیدالشهدا(ع)، بالیده در متن و درون تاریخ بشریت است و هرگز از روح زندگی بشری جدا نخواهد شد.

 

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که عزاداری که به موظف به بر پایی آن هستیم عزاداری همراه عقلانیت و استدلال، برهان و البته احساس و عاطفه است، افزود:  نباید مجالس امام حسین(ع) فلسفی و بی روح باشد که آفت ها و آسیب های خاص خودش را دارد.

 

امام جمعه نور گفت: علمای بصیر و بیدار دل جامعه اجازه ندادند نیات ناسالم دشمنان پیاده شود و از آن طرف احساس و عواطف محض نیز بدون عقلانیت آسیب های مخصوص به خود را دارد.

 

حجت الاسلام باقرزاده تصریح کرد: اگر محرم و عزای حسینی آن گونه که باید و شاید محفوظ بماند دنیای معاصر هم تحت تأثیر شگرف این واقعه طلایی قرار گرفته و آشنایی بیشتر با مکتب تشیع روی خواهد آورد.

 

امام جمعه نور با بیان این که سوگواری امام حسین(ع) از سرمایه های گرانمایه بین نسلی شیعه به حساب می آید، افزود: در تاریخ علما و دانشمندان شیعه و مجموعه شیعیان تلاش کردند تا اصالت سوگواری امام حسین(ع)، خالصانه بودن و اثرگذاری آن را حفظ کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر که دهه اول ماه محرم  است، گفت: امر به معروف به معنای دستور دادن و سفارش و توصیه کردن یک مسلمان به دیگران نسبت به انجام آنچه که عقل و شرع تاکید می کند و می پسندد و نهی از منکر یعنی دستور دادن به و سفارش کردن به ترک کاری که انجام ندادنش مورد تایید عقل و شرع است.

 

حجت الاسلام باقرزاده با تاکید بر اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان داشت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر امری ضروری و مهم بوده که باید به آن توجه شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات