۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۲۷۹۵۳
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات همدان:

امسال عاشورای حسینی با عاشورای خمینی تلفیق شده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اجرای همزمان مراسم 13 آبان سال 57 و روز عاشورا فرصت امتحانی برای جامعه مذهبی و مسؤولان است تا ارادت خود را نسبت به امام حسین(ع) نشان دهند.
راهپيمايي 13 آبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام سید محمد فاضلیان مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان، امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم سیزده آبان گفت: تقارن ایام محرم با سالروز تبعید امام راحل به ترکیه، مبارزه علیه کاپیتولاسیون، تسخیر لانه جاسوسی و نیز گرامیداشت یاد و خاطره دانش‎آموزانی که علم را با شهادت عجین کردند، فرصتی برای بیان فرهنگ مبارزه حق علیه باطل است.

 

وی ادامه داد: تقارن 13 آبان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان منجر به تلفیق عزاداری با سبک و سیاق سیاسی و بیان مضامین استکبارستیزی در قالب نوحه عاشورایی می‌شود.

 

حجت الاسلام فاضلیان تأکید کرد: اجرای همزمان مراسم 13 آبان سال 57 و روز عاشورا فرصت امتحانی برای جامعه مذهبی و مسؤولان است تا ارادت خود را نسبت به امام حسین(ع) نشان دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: با همزمانی مراسم روز 13 آبان و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، مراسم تجمع عظیم عزاداران در ساعت 9 صبح روز عاشورا در میدان امام(ره) برپا می‌شود و تا پس از نماز ظهر عاشورا نیز ادامه خواهد داشت.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان اظهارداشت: امسال عاشورای حسینی با عاشورای خمینی تلفیق شده است، با توجه به این تلفیق باید هر چه می توان برای برگزاری این دو مراسم توان گذاشت.


وی تصریح کرد: شرکت در مراسم 13 آبان افزون بر وظیفه قانونی، یک وظیفه شرعی و دینی است.

 

محمد جواد بیات دبیر ستاد اجرایی مراسم سیزده آبان همدان نیز در این جلسه گفت: تلفیق شعار های عاشورایی و انقلابی در ادامه خط سرخ محمد و آل محمد (ص) است و نهضت کربلا امروز با حضور ولی فقیه ادامه دارد.

 

وی گفت: تلفیق مراسم عاشورا و سیزده آبان فرصت مناسبی است برای اینکه علیه منکر جهانی حرکت کنیم و در برابر داعشی ها و تکفیری ها شعار سر دهیم.

 

دبیر ستاد اجرایی مراسم سیزده آبان تصریح کرد: شعار " لبیک یا حسین" با شعار " لبیک خامنه ای" عجین است، راهی که رهبر معظم انقلاب طی می کنند همان راه سید الشهدا (ع) است.

 

وی افزود: مراسم سیزده آبان ماه همزمان در سراسر استان همدان با محوریت ائمه جماعات و فرمانداری ها برگزار می شود، هیئت های مذهبی در شکل گیری نهضت امام خمینی (ره) و حمایت از این نهضت نقش تأثیر گذاری دارند.

 

بیات با اشاره به اینکه هیئت های حسینی پرچمدار برگزاری مراسم سیزده آبان ماه و مراسم عاشورا هستند، اظهار داشت: مراسم سیزده آبان ماه امسال بهتر از سال های قبل برگزار می شود و فرصت مناسبی برای اعلام انزجار مردم از تکفیری ها و داعشی ها است.

 

دبیر ستاد اجرایی مراسم سیزده آبان گفت: این روز فرصتی برای یاد آوری فتنه سال 88 و اعلام تنفر از سران و حامیان فتنه 88 است./967/پ203/ب

ارسال نظرات