۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۲۷۹۷۹
آیت‌الله مکارم شیرازی:

دولت توجه ویژه‌ای به ایثارگران داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اولویت قرار دادن خدمات رسانی به ایثارگران گفت: دولتمردان باید بدانند خدمت رسانی به این افراد که جان خود را برای حفظ انقلاب و اسلام به خطر انداختند اولویت دارد.
آيت الله ناصر مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شامگاه دوشنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تأکید بر اولویت قرار دادن خدمات رسانی به ایثارگران گفت: خدمات مختلف ایثارگران همانند پرداخت معوقات، درمان، مسائل مربوط به روحیه، فرزندان و همسران این افراد را در اولویت قرار دهید.

 

وی افزود: خدمت رسانی به ایثارگران از مسائل حاد است؛ از این‌رو اقتضای مهم بودن و خدمات بی نظیر این افراد اولویت قرار گرفتن این خدمات رسانی را نشان می‌دهد؛ دولتمردان نیز باید احساس کنند این بخش از بخش‌های اولویت دار است و مسأله را عطف نکنند اگر فلان جا زیاد آمد در این جا پرداخت شود.

  

این مرجع تقلید با بیان این‌که خدمت به ایثارگران مربوط به گذشته و آینده می‌شود، اظهار داشت: تا جایی که می‌توانیم باید سپاسگذار این افراد که حافظ انقلاب، کشور و نظام بودند باشیم، آثار این عزیزان همواره نمایان است؛ اکنون کشور ما در منطقه حرف نخست را می‌زند و در برخی از مسائل نیز در دنیا جزو کشورهای پیشرو هستیم. 

 

وی تأکید کرد: اگر نسبت به آینده این افراد توجه‌ای صورت نگیرد، افرادی که در آینده می‌خواهند خدمات مشابهی داشته باشند در خدمت رسانی خود تردید کرده و می‌گویند از گذشتگان چگونه تقدیر شد که از ما بشود؛ از این‌رو خدمت به ایثارگران دو سویه بوده و مربوط به گذشته و آینده می‌شود.

  

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر توجه به نیازهای روحی ایثارگران نیز بیان داشت: نیازهای این‌ افراد تنها جسمانی و مادی نیست، بلکه نیاز روحی بیشتری دارند؛ باید برنامه‌های مختلفی برای ایثارگران داشت تا از نظر روحی نیز اشباع شوند؛ یعنی هیچ‌گاه احساس نکنند در جامعه فراموش شده‌اند.

  

وی یادآور شد: البته برای ایجاد نشاط روحی در ایثارگران باید از روانشناسان نیز بهره گرفت؛ این افراد از نظر روحیه با نشاط باشند حتی اگر در قسمت خدمات رسانی نیز اشکالی پیش بیاید تحمل می‌کنند.

  

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود خواستار خدمت رسانی بنیاد شهید به ایثارگران بر اساس درصد جانبازی آنها شد و خاطرنشان کرد: خدمات متناسب درصد مجروحیتشان تعیین شود.

 

 وی یادآور شد: البته مسأله ایثارگران قبل از انقلاب مطرح نبود و به سبب تازه بودن مشکلات خاص خود را دارد؛ باید نسبت به این مسأله بیشتر فکر و سرمایه گذاری کرد؛ چرا که در گذشته سابقه نداشته است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود خدمت به ایثارگران را از مهم‌ترین عبادات و ذخیره یوم المعاد برای افراد دانست و گفت: این کار از تمام کارهای که انجام می‌شود اثر معنوی و الهی بیشتری دارد.

  

وی افزود: همانگونه که شهید دارای مقام والایی است خدمت به او نیز دارای مقام بالایی است؛ بنده از صمیم قلب برای موفقیت شما دعا می‌کنم./993/پ202/ج

ارسال نظرات