۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۲۸۱۵۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

نفوذ کلام روحانیت عامل تحکیم وحدت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که احیای موقوفات تنها با همراهی و همکاری روحانیت امکان پذیر خواهد بود، گفت: نفوذ کلام علما و روحانیان در میان مردم همواره موجب تحکیم پیوند میان مردم با این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی شده است.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه جدید شهرستان بهشهر، امروز با حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران دیدار کرد.


حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در این دیدار با اشاره به خدمات نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه فقید بهشهر، گفت: آیت الله جباری آبرویی برای امت و استان بود.

 

وی افزود: آیت الله جباری مدافع حقیقی و واقعی وقف بود و نسبت به اجرای نیات واقفان حساسیت بسیاری به خرج می داد و در اجرای امور فرهنگی در امامزادگان نیز عنایت ویژه ای داشتند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به سخنی از آیت الله جباری، گفت: این عالم وارسته می فرمود اگر مقام معظم رهبری دستور فرمایند در هر سنگری باشد خدمت خواهم کرد و این اوج ولایتمداری و ولایت پذیری است.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطر نشان کرد: پیروی از ولایت باید در شعار و عمل برای ما طلبه ها باشد زیرا روحانیت الگوی برای جامعه است.

 

وی با اشاره به جایگاه نمازجمعه، گفت: تا اسلام و انقلاب است جایگاه امام جمعه زنده خواهد بود و همه طلاب و روحانیان باید از این جایگاه حمایت کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که احیای موقوفات تنها با همراهی و همکاری روحانیت امکان پذیر خواهد بود، ادامه داد: نفوذ کلام علما و روحانیان در میان مردم همواره موجب تحکیم پیوند میان مردم با این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده به تلاش و توطئه افکنی های دشمنان برای تضعیف ارزش های دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت با یک سخنرانی همه توطئه های دشمنان را خنثی می کند و این مسأله در تاریخ به وضوح مشاهده شده است. 

 

وی با بیان این که کلام روحانیت همیشه بر گرفته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) بوده است، تصریح کرد: همین کلام نافذ بسیاری از نقشه های دشمنان را خنثی کرده است. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین مسائل فقهی وقف از سوی روحانیت برای جامعه تأکید کرد و گفت: روحانیان باید همان طور که احکام دینی را برای مردم تبیین می کند مباحث فقهی مرتبط با وقف را نیز برای مردم بازگو کند. 

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که روحانیان با سخنرانی در زمینه تبیین آیات وقف برای متدینین، ترویج وقف مشارکتی، تبلیغ جهت جایگزین کردن مسأله هدیه که افراد به جای هدیه اموال خود، وقف را احیاء کنند، تبیین مضرات و خطرات موقوفه خواری در منابر و مجامع عمومی به ترویج فرهنگ وقف کمک شایانی می کند.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را احیاء گر فرهنگ وقف در جامعه دانست و ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیاری از موقوفات از سوی حکومت پهلوی به تاراج می رفت اما پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل سنت حسنه ائمه اطهار(ع) را دوباره احیاء کرد. 

 

حجت الاسلام علیزاده گفت: با نگاهی به زندگی ائمه اطهار(ع) متوجه می‌شویم که امامان معصوم(ع) به موقوفات توجه زیادی داشته‌اند و در زندگی خود وقف‌های زیادی انجام داده‌اند که به عنوان چشمه جوشان و ماندگار در جامعه ساری و جاری است. 

 

وی افزود: در حوزه بقاع متبرکه برای تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی تحولات زیادی اتفاق افتاد و حضور روحانیت و مبلغان در اماکن مذهبی باید از گذشته بیشتر شود و به یقین کار فرهنگی باید قوی تر در این اماکن صورت گیرد. 

 

وی از ثبت 64 وقف جدید سال گذشته در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون 60 وقف جدید به ثبت رسید و این نشان از تبلیغ مبلغان در این زمینه و هم ولایتمداری مردم استان و خیرین دارد.

 

حجت الاسلام  جباری امام جمعه جدید بهشهر ضمن تقدیر از خدمات اوقاف، گفت: با همه توان در خدمت وقف، موقوفات و امامزادگان هستیم تا بتوانیم برای احیای سنت وقف و امامزادگان قدم بردایم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات