۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۲۸۱۹۰
مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین:

قوام دین به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین، گفت: قوام سایر واجبات به احیای فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر بستگی دارد و تا زمانی که این فریضه در جامعه زنده باشد بقای دین هم ممکن خواهد شد.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام احمد علیپور، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، گفت: یکی از فلسفه‌های مهم قیام امام حسین(ع) احیای فریضه  امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

 

وی با بیان این که در مورد فریضه مهم امر به‌ معروف و نهی از منکر تاکیدهای زیادی در قرآن و روایات شده است، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر نشانه حکومت صالحان است و همپای نماز ذکر شده است و این به این معنا است که اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از بین برود و در معرض فراموشی قرار گیرد مانند نماز ستون و بقای دین در معرض آسیب قرار می گیرد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف با اشاره به این که نماز، زکات و امر به معروف از واجبات هستند، افزود: قوام سایر واجبات به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد.

 

حجت الاسلام علیپور با اشاره به این که حضرت علی (ع) در رهنمودهای گوهر بار خود فرموده اند که تمامی کارهای نیک از جمله جهاد در برابر انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در برابر دریا هستند، گفت: همانگونه که می بینید امر به معروف و نهی از منکر مانند یک ماده پاک کننده و تطهیر کننده در جامعه اسلامی عمل کرده و تمامی زشتی ها را از چهره جامعه پاک می کند و جامعه را مانند یک راهنما در مسیر درست قرار می دهد به همین علت است که امام حسین (ع) با جان فشانی سعی کردند این واقعه را در جامعه آن روز احیا کنند تا همه مردم بدانند و آگاه باشند که در همه اعصار برای حفظ جامعه اسلامی و بقای دین باید این فریضه مهم الهی را به خوبی انجام داد.

 

وی با بیان این که کلید درمان بسیاری از نابسامانی های اجتماعی در احیای وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: تا زمانی که در مسیر احیای این فریضه عمل نکنیم نخواهیم توانست احکام شرعی را در جامعه اجرا کنیم زیرا عملکرد گناه در جامعه مانند یک بیماری مصری است که در صورت ابتلا یک نفر در درازمدت تمامی اعضای جامعه به این ویروس مهلک مبتلا می شوند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: بی توجهی به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گناهان صغیره را به گناه کبیره تبدیل کرده و موجب می شود که قلب و گوش مردم نسبت به فهم و شنیدن کلام حق سخت شود و این همان موضوعی است که جامعه زمان امام حسین(ع) به آن مبتلا شدند و نتوانستند کلام حق امام حسین(ع) را بشنوند و ایشان را یاری کنند.

 

حجت الاسلام علیپور یادآور شد: باید نهادهای فرهنگی نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان قاین توجه ویژه ای داشته باشند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات