۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۲۸۷۰۹
رییس اداره مسلمانان قفقاز:

مسلمانان برای مقابله با داعش متحد شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره مسلمانان قفقاز در یک کنفرانس بین المللی در روسیه گفت: مسلمانان جهان باید برای مقابله با گروه تروریستی داعش متحد شوند.
قفقاز

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «الله شکور پاشازاده» رییس اداره مسلمانان قفقاز در کنفرانس بین المللی «مذاهب سنتی - دعوت به آرامش و همزیستی» در «نالچیک» مرکز جمهوری «کاباردینا- بالکاریا» گفت: گروه تروریستی داعش توطئه سازمان یافته علیه جهان اسلام است.

 

پاشازاده افزود: تروریست ها داعش هیچ وجه مشترکی با دین اسلام ندارند و در واقع به وجهه و اعتبار اسلام ضربه می زنند.

 

رییس اداره مسلمانان قفقاز، سازمان های اطلاعاتی غرب را مسوول پیدایش گروه داعش دانست و گفت: در اثر اقدامات این گروه تاکنون هزاران نفر از مسلمانان کشته و مجروح شدند و صدها هزار نفر نیز آواره شدند.

 

وی افزود: چطور می توان با ذکر نام خداوند، انسان‌ها را به قتل رساند، اینها مجرمانی بیش نیستند.

 

پاشازاده وظیفه روحانیون مسلمان را در این شرایط مهم و خطیر دانست و بر ضرورت روشنگری مردم به ویژه جوانان برای خودداری از پیوستن به گروه های تروریستی تاکید کرد.

 

وی ادامه داد: باید صفوف خود را برای مقابله با تهدیدهای تروریستی و افراط گرایی منسجم کنیم.

 

«علی جاسژایف» رییس اداره مسلمانان جمهوری «کاباردینا - بالکاریا» نیز در این کنفرانس به خطر افراط گرایی و تروریسم برای روسیه اشاره و اضافه کرد: در قرون متمادی سیستم همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان سنتی در روسیه ایجاد شده است، اما تروریست ها برای برهم زدن روابط بین ادیان تلاش می کنند.

 

وی افزود: گروه های افراط گرا و برخی نیروهای سیاسی خارجی و داخلی تلاش می کنند منطقه قفقاز روسیه را بی ثبات کنند.

 

«جاسژایف» با اشاره به اهمیت ثبات منطقه قفقاز شمالی روسیه گفت: امنیت و ثبات منطقه قفقاز به طور مستقیم با ثبات فدراسیون روسیه مرتبط است.

 

وی در مورد تهدیدهای تروریستی گفت: اکثرا جوانان قربانیان گروه های تروریستی شده و با گمراه شدن بازیچه دست بیگانگان می شوند.

 

«یوری کوکوف» رییس جمهوری «کاباردینا - بالکاریا» نیز در این کنفرانس بین المللی در «نالچیک» بر ضرورت توسعه روابط میان ادیان الهی برای مقابله با گروه های تروریستی در عرصه بین المللی تاکید کرد.

 

وی گفت: در سال های اخیر در سطح جهانی شاهد افزایش گرایش دولت ها و مردم به مذهب هستیم و گروه های افراط گرا از این موضوع سوء استفاده می کنند.

 

رییس جمهوری «کاباردینا - بالکاریا» اضافه کرد: متاسفانه افزایش سطح آگاهی ملی و مذهبی مردم همواره آثار مثبت نداشته و غالبا شاهد افراط گرایی هستیم که منجر به عضویت در گروه های تروریستی می شود.

 

کوکوف گفت: باید با تمام تلاش های ممکن از حرکت های افراط گرایی پیشگیری شود و جوانان با شرکت در گفتگوهای مذهبی برای همکاری آماده شوند.

 

در کنفرانس بین المللی «مذاهب سنتی - دعوت به آرامش و همزیستی» در «نالچیک» برخی مقامات ارشد فدرال و محلی روسیه و رهبران مذاهب سنتی روسیه شامل مسیحیت ارتدوکس، اسلام و یهود و روحانیون برجسته مسلمان از کشورهای مختلف شرکت کردند./982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات