۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۲۲۹۰۰۲
مبلغ حوزه علمیه قم:

رسانه‌های بیگانه سرباز استکبار تربیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی و حوزوی با بیان این‌که برخی به سبب پیشینه ذهنی اشتباهی که توسط رصد رسانه‌های بیگانه به دست آورده‌اند، سخنی می‌زنند که آن‌ها را ناخداگاه به سربازی برای استکبار تبدیل می‌کند، انتشار اکاذیب را بیشترین سود این رسانه‌ها دانست.
حجت‌الاسلام هادي الياسي، خطيب حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی الیاسی، مبلغ حوزه علمیه قم در هفتمین جلسه از مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دهه محرم الحرام که در مسجد جامع خاتم الانبیا(ص) پردیسان قم برگزار شد، گفت: مصیبتی که روز عاشورا بر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) وارد شد، بستر هدایت را برای همه انسان‌ها در طول تاریخ بشریت فراهم کرد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که زیست پاکیزه یکی از ارکان مقاومت امام حسین(ع) و اصحاب ایشان در کربلا بود، افزود: افرادی روز عاشورا توفیق شهادت در رکاب حضرت اباعبدالله(ع) را یافتند که زندگی سراسر پاکیزه و سالمی داشتند.

 

این مبلغ حوزه علمیه قم اظهار داشت: قرآن به زیست حلال انسان‌ها توجه ویژه‌ای دارد و برای هر بخش از بدن رزق و روزی حلالی مشخص کرده است؛ مؤمنان نیز باید مراقب حلال خوری تمام اعضای بدن خویش باشند.

 

حجت‌الاسلام الیاسی تأکید کرد: اگر چشم، گوش، و اعضای ظاهر و باطن بدن انسان به حرام تغذیه شوند، روح آن فرد نیز به مرور زمان مکدر و آلوده شده و توفیق هدایت را از دست خواهد داد.

 

وی با بیان این‌که تنها راه پاک شدن آب قلیل اتصال آن به آب کر است، خاطرنشان کرد: زمانی که آب نجسی را درون ظرف دربسته‌ای می‌ریزیم، حتی اگر آن را میان دریاها و اقیانوس‌ها رها کنیم، هیچ‌گاه پاک نخواهد شد چراکه صفحه کدری مانع اتصال آن آب نجس به آب‌های دیگر شده است.

 

این کارشناس دینی تصریح کرد: نور اهل‌بیت معصومین(ع) هیچ‌گاه بر دلی که مکدر و بسته است، اثرگذار نخواهد بود؛ از این رو همواره باید مراقب حلال زیستی خویشتن بود تا به واسطه ارزاق حرام گوش و چشم و باطن،‌ راه ارتباط دل با اهل‌بیت(ع) مسدود نشود.

 

وی تأکید کرد: جسم انسان عالمی وجودی است که حضرت حق متعال به آن نظر ویژه دارد؛ اما از میان این عالم، قلب افراد مسجد و خانه خدا بوده و همواره باید از آلودگی‌ها و نجاست‌ها طاهر بماند.

 

حجت‌الاسلام الیاسی با بیان این‌که خانه دل تنها برای خداست و کسی حق ورود به آن را ندارد،‌ گفت: بزرگترین دروازه ورودی دل انسان، ‌دیده اوست همچنانکه در روایات اسلامی آمده است، نگاه یکی از تیرهای زهرآگین شیطان است.

 

وی با اشاره به انواع نگاه‌های حرام اظهار داشت: علاوه بر شهوت‌های بیجا، حسادت و تکبر نیز از روزی‌های حرام نگاه است و کسی که نگاه حسادت آمیز یا متکبرانه داشته باشد، در حقیقت خود را مهیای هرگونه تهمت و غیبت و کار حرام کرده است.

 

مبلغ حوزه علمیه قم اضافه کرد: آیینه دل به سمت هرچه و هرکس که باشد، صاحب آن دل را شبیه آن خواهد کرد؛ بنابراین نگاه آلوده به حرام،‌ آیینه دل را مکدر و صاحب دل را از حقیقت دور می‌کند.

 

وی با بیان این‌که بسیاری از رسانه‌های بیگانه، آزادی خود را برای کسب درآمد از راه نشر اکاذیب می‌فروشند، خاطرنشان کرد: گوش فرا دادن به ابزارهای شایعه پراکنی غرب، گوش را حرام خور و دل را که آیینه تمام نماست، از حضرت حق دور می‌کند.

 

حجت‌الاسلام الیاسی در پایان با بیان این‌که هر کاری در دنیا باید پاسخی قانع کننده طبق موازین شرعی داشته باشد، گفت: برخی افراد به سبب پیشینه ذهنی اشتباهی که توسط رصد رسانه‌های بیگانه به دست آورده‌اند، حرف و سخنی می‌زنند که آن‌ها را ناخداگاه به سربازی برای استکبار تبدیل می‌کند؛ همین امر بیشترین سود آن‌ها از انتشار اکاذیب در رسانه‌ها است./997/پ202/ی

ارسال نظرات